کد خبر: ۵۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز شنبه با اشاره به این حقیقت که بسیاری از کشته شدگان حادثه تروریستی تونس از شهروندان انگلیسی بوده اند، گفت: در دنیای پیشرفته امروز، جایی برای افراط گرایی نیست و ما آنها را شکست خواهیم داد.
وی بعد از نشست اضطراری کابینه انگلیس موسوم به 'کبری' در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن وحشیانه خواندن حوادث تروریستی روز جمعه گذشته در تونس، فرانسه و کویت، گفت: این حملات وحشیانه و غم انگیز یادآور تهدیدی است که جهان از ناحیه تروریست های شیطان صفت با آن مواجه است.

کامرون در همین حال تصریح کرد که دولت انگلیس همه تلاشش را به کار خواهد بست تا با کمک دولت تونس، عاملان حمله تروریستی روز گذشته در این کشور را شناسایی و مجازات کند.

وی در این نشست خبری گفت: دومین نشست 'کبرا' صبح امروز (شنبه) با موضوع حمله تروریستی در تونس برگزار شد. به شما اطمینان می دهم دولت انگلیس همه تلاشش را به کار خواهد بست تا به آنانی که از این حادثه تروریستی آسیب دیده اند کمک و از مردم در برابر تهدید تروریست ها محافظت به عمل آورد.

کامرون با اشاره به غم و اندوه سنگین خانواده قربانیان حوادث تروریستی روز گذشته، افزود: دولت انگلیس با مقامات تونس در ارتباط است تا شمار نهایی تلفات اتباع انگلیس را مشخص کند. کنسولگری انگلیس در سفارت سوئیس در تونس در حال امدادرسانی به آسیب دیدگان است. شمار دیگری از مقام های کنسولی، امدادرسانان صلیب سرخ و گروه پزشکی روز شنبه عازم تونس می شوند تا به بهترین شکل به اتباع انگلیس کمک کنند.»

نخست وزیر انگلیس همچنین گفت شب گذشته با 'باجی قائد السبسی' رئیس جمهور تونس گفت وگو کرده و راه های مقابله با اقدام های تروریستی را بررسی کرده اند.

دیوید کامرون عنوان کرد: تروریست ها افرادی را به قتل رساندند که برای استراحت در کنار خانواده های خود به تونس سفر کرده بودند. تروریست ها با افراد یا کشورهایی که برای آزادی ، دموکراسی و تحمل کردن دیگران گام بر می دارند مخالف هستند.

وی گفت: تروریست ها موفق نخواهند شد چرا که هر چه تلاش خود را در جهت تفرقه افکنی بین مردم و کشورها بیشتر کنند، بر عکس ما در عزم و اراده خود برای شکست دادن افراط گرایان و ایده ها و عقاید آنان متحدتر خواهیم شد.

وی تصریح کرد: ما به همکاری با شرکایمان در جهان ادامه می دهیم گرچه مقابله با تروریست ها وقت گیر است و به هوشیاری و عزم جدی نیاز دارد. دنیای پیشرفته امروز، جایی برای افراط گرایی نیست و ما آنها را شکست خواهیم داد.

کامرون همچنین اضافه کرد: شکی نیست که ما با تهدیدات جدی در انگلیس مواجه هستیم، و کارهایی نیز در ماه و سال های گذشته صورت گرفته و سطح تهدیدات مستقل از دولت، شناسایی و به شیوه های مناسب منتشر شده است.

وی گفت: اگر مردم با هم کار کنند با وجود هشیار و حمایت های پلیس، می توانیم با اندیشه های مسموم افراط گرایی که سبب رادیکالیزه شدن اذهان جوان انگلیس شده است، مقابله کنیم.

براساس آخرین گزارش های منتشر شده، شمار انگلیسی های کشته شدن در حادثه تروریستی در تونس به هشت نفر رسیده است که انتظار می رود که این رقم افزایش یابد .

'الحبیب الصید' نخست وزیر تونس اعلام کرده است بیشتر قربانیان حمله تروریستی روز جمعه گذشته در این کشور شهروندان انگلیسی هستند.

در حادثه تروریستی در هتل «امپریال مرحبا» در سواحل سوسه تونس نیز که یک از شناخته شده ترین مناطق گردشگری این کشور شمرده می شود، تاکنون دستکم 38 نفر کشته و 36 مجروج برجای گذاشته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین