|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
بهتر است در چنين جلساتي همه را دعوت كنيم و تبعيض در كار نباشد. مثلا يكسري احزاب مستقل و معتدل و گروه‌هاي شهرستاني هستند كه اتفاقا در مناطق خود بسيار هم تاثيرگذارند و جايگاه دارند حتي اگر اين جايگاه در سطح ملي نباشد.
ضيافت افطاري رئيس‌جمهوري با حضور چهره‌هاي شاخص احزاب و فعالان سياسي اصولگرا و اصلاح‌طلب برگزار شد. نيت و قصد اين جلسه و برگزاركنندگان آن، قطعا خير بود و نتايج آن نيز به نظرم مثبت خواهد بود. همه صحبت‌ها و پيشنهاداتي كه در اين جلسه از سوي رئيس‌جمهوري و فعالان سياسي مطرح شد، درباره همدلي و توجه به يكديگر و گوش دادن به حرف‌هاي هم بدون تخريب بود. در اين جلسه كه مبدع آن آقاي دكتر روحاني بودند، اين موضوع مطرح شد كه اين دست جلسات تداوم داشته باشد و به ماه رمضان ختم نشود. حسن ميهماني امسال اين بود كه هر دو جناح را در يك شب گردهم آورده بودند كه نتيجه آن قطعا تقويت فضاي همدلي خواهد بود. نكته جالب مراسم اين بود كه سر ميزهاي افطاري هم، اصولگرا و اصلاح‌طلب كنار هم نشسته بودند.

 بهتر است در چنين جلساتي همه را دعوت كنيم و تبعيض در كار نباشد. مثلا يكسري احزاب مستقل و معتدل و گروه‌هاي شهرستاني هستند كه اتفاقا در مناطق خود بسيار هم تاثيرگذارند و جايگاه دارند حتي اگر اين جايگاه در سطح ملي نباشد. متاسفانه اين گروه‌ها به چنين جلساتي دعوت نمي‌شوند و اين نوعي تبعيض است. حرف‌هايي كه زده شد همه در جهت وحدت و كاهش‌ آسيب‌هاي رواني ناشي از مسائل سياسي در كشور بود. در اين زمينه آقاي حدادعادل با سخناني كه مطرح كرد، پيشتاز بود و صحبت‌هاي ايشان محور همه اظهارات قرار گرفت. سخنان آقاي حدادعادل حول اين محور بود كه مشتركات دو جناح زياد است و اختلافات و زوايا بسيار كم است اما متاسفانه جلوه اختلافات بيشتر است. ايشان اظهار داشتند كه ما در اصل نظام و انقلاب و در توجه به خط امام كه رهبر انقلاب هم بارها اصول آن را تبيين كرده‌اند، با هم مشكلي نداريم. اختلافات حول نظرات شخصي و درباره شيوه اداره كشور است كه مي‌توانيم درباره آن با بحث و گفت‌وگو به همدلي و هماهنگي برسيم. صحبت‌هاي آقاي كرباسچي هم خوب بود هرچند كه شايد به نظر برخي، بخشي از اين سخنان تحريك‌كننده بود ولي به هرحال ايشان هم نيت خير داشت. جلسه خصوصي بود و در جلسه خصوصي مي‌توان اين مسائل را بيان كرد. كار اشتباهي كه صورت گرفته اين است كه آن را علني كرده‌اند. كساني كه اسرار جلسات خصوصي اين‌چنيني را علني مي‌كنند، مانند نامحرمان هستند و باعث زاويه و افزايش اختلافات مي‌شوند. وقتي اختلاف و دعوايي هست، بايد همه حرف‌ها را زد تا مشكل، حل و درد، درمان شود. اگر حرف‌ها ناگفته بماند، دردي درمان نمي‌شود. صحبت‌هاي آقاي كرباسچي هم از اين باب بود. البته همين‌جا بگويم كه اگر آقاي كرباسچي سخنان پاياني‌شان را مطرح نمي‌كردند بهتر بود. نكته مهم اظهارات آقاي كرباسچي، هشدار درباره از دست دادن نسل‌هاي بعد از انقلاب بود كه به نظرم از آن غفلت شد. اگر ما به اين نكته توجه نكنيم، نسل‌هاي آينده از ما عبور خواهند كرد. مگر نسلي كه جواني خود را پيش از انقلاب و در سال‌هاي اوليه پيروزي انقلاب گذرانده، چقدر عمر خواهد كرد و مگر چقدر از نسل ما باقي مانده است؟ خطري كه آقاي كرباسچي از آن سخن گفت اين بود كه اگر اختلافات به همين شكل ادامه يابد، چند سال ديگر كه جوان‌هاي امروز جاي ما را مي‌گيرند، از ما عبور خواهند كرد و آنها را از دست خواهيم داد. همه از اصولگرا و اصلاح‌طلب از كمك به دولت، همدلي و توجه به نسل آينده سخن گفتند.

منبع: آرمان

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
5
1
کرباسچی خودش از همه کس خطرناک تره حالا اومده از خطر حرف میزنه خخخخخخخخ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین