|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۵۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
رحمانی فضلی، افزود: با توجه به همجواری با افغانستان که این کشور 80 درصد مواد مخدر سنتی را تولید می کند، ایران بیشترین تهدید را در این زمینه دارد.
وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبازره با مواد مخدر گفت: شیوع اعتیاد در ایران 50 درصد متوسط شیوع در دنیا است و این رقم برای ما خیلی زیاد است.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در مراسم ویژه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در عین حال به این موضوع هم اشاره کرد که 97 درصد جامعه ایرانی پاک و سالم هستند.

رحمانی فضلی، افزود: با توجه به همجواری با افغانستان که این کشور 80 درصد مواد مخدر سنتی را تولید می کند، ایران بیشترین تهدید را در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: ایران، در حالی بیشترین مبارزه و بیشترین کشفیات مواد مخدر دنیا را به خود اختصاص داده است که کمترین همکاری بین المللی نیز با کشور صورت می گیرد.

وزیر کشور گفت: احساس می کنیم هر چه دامنه مبارزه با مواد مخدر بیشتر شود ، خیر آن به همه انسان ها می رسد و اگر همکاری مستمر، موثر و مفید از طرف کشورهای مختلف به ویژه نهادهای بین المللی و سازمان ملل رخ دهد ما می توانیم مبارزه را وسعت دهیم.

رحمانی فضلی افزود:همچنین با اقداماتی نظیر کشت جایگزین، تامین معیشت و پیشگیری از مواد مخدر، آثار این مبارزه را می توانیم قطعی تر کنیم.

وزیر کشور افزود: امروز بیش از یکصد تن مواد مخدر در کشور امحا می شود که تلاش ما این است بتوانیم فعالیت هایی در حوزه های مختلف پیشگیری، درمان، مقابله و صیانت انجام دهیم که بتوانیم آثار شوم این بلای خانمانسوز را در جامعه به حداقل برسانیم.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین