|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
گروه تروریستی داعش اعلام کرد مجری حمله به مسجد شیعیان در کویت یک تبعه عربستان سعودی است.
در عملیاتی بی سابقه، تکفیری‌ها با حمله انتحاری مسجد شیعیان در منطقه الصوابر کویت را هدف قرار دادند که 25 نفر شهید و 202 زخمی برجای گذاشت تروریست‌های حامی داعش در تونس به هتل «امپریال مرحبا» در یک تفرجگاه سواحل دریای مدیترانه حمله کردند که 27 کشته و چند زخمی درپی داشت در پی حمله داعش به یک کارخانه گاز در شرق فرانسه ، فرانسوا اولاند که به بروکسل سفر کرده بود، سفر خود را ناتمام گذاشت و به کشورش بازگشت

عامل انفجار مسجد شیعیان کویت تبعه عربستان معرفی شد

گروه تروریستی داعش اعلام کرد مجری حمله به مسجد شیعیان در کویت یک تبعه عربستان سعودی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، گروه تروریستی داعش عامل حمله به مسجد امام صادق(ع) را ابو سلیمان الموحد دارای تابعیت عربستانی معرفی کرد. این در حالی است که برخی منابع گفتند دو نفر به اتهام ارتباط داشتن با این انفجار بازداشت شده‌اند. بعد از انفجارهای الاحساء، القدیح و الدمام در عربستان، این چهارمین انفجار تروریستی داعش در مساجد مسلمانان شیعه به شمار می‌رود و علت همه این انفجارها یکسان است و آن تحریک مذهبی و فرقه‌ای و حمایت از گروه‌های تکفیری از سوی کشورهایی است که از تروریسم حمایت فکری و تسلیحاتی می‌کنند. بنا بر این گزارش شبکه تلویزیونی العربیه خبر داد: نخست‌وزیر کویت پس از حمله دیروز تأکید کرد: هدف حمله به مسجدی در منطقه الصوابر پایتخت این کشور، ضربه زدن به وحدت ملی کویت است. نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب نیز این حمله را محکوم کرد. الازهر مصر هم با محکوم کردن انفجار در منطقه الصوابر کویت درباره تلاش برای به راه انداختن فتنه طایفه‌ای در منطقه هشدار داد. جمعیت الوفاق ملی بحرین از دیگر گروه‌های منطقه بود که به انفجار تروریستی در مسجد امام صادق (علیه السلام) واکنش نشان داد و تأکید کرد: این جنایت تروریستی نشان دهنده پستی و حقارت دشمنان و دشمنی آشکار آنان با اسلام و انسانیت است. این در حالی است که وزارت بهداشت کویت خبر داده است شمار شهدای این حمله به 24 نفر افزایش یافته است. لازم به ذکر است، کویت که یکی از پایگاه‌های مهم امریکا در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود، از جمله کشورهای عربی است که تاکنون از حملات تروریستی در امان بوده است.
 

حمله مرگبار داعش به هتلی در تونس

سخنگوی وزارت کشور تونس اعلام کرد تروریست‌های حامی داعش در تونس به هتل «امپریال مرحبا» در یک تفرجگاه سواحل دریای مدیترانه در شهر سوسه تونس حمله کردند که 27 کشته و چند زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی تونس، محمد علی العروی، سخنگوی وزارت کشور تونس گفت: یکی از دو تروریست مهاجم در درگیری با نیروهای امنیتی تونسی به هلاکت رسیده است. وی خاطرنشان کرد نیروهای امنیتی تونسی بسرعت وارد عمل شده و با عناصر مهاجم درگیر شده و به تبادل آتش پرداختند. وی تأکید کرد: یکی از تروریست‌های مهاجم در درگیری با نیروهای امنیتی تونسی به هلاکت رسیده و نفر دوم دستگیر شده است. تاکنون هویت و تابعیت گردشگرانی که در این حمله کشته یا زخمی شده‌اند، مشخص نشده است. سوسه یکی از تفرجگاه‌های ساحلی معروف تونس است که گردشگران اروپایی و کشورهای شمال آفریقا را به خود جذب می‌کند. تونس از چند ماه پیش زمانی که تروریست‌های مسلح به موزه باردو در این کشور حمله کردند، در حالت آماده باش به سر می‌برد. در جریان حمله به موزه باردو که یکی از بدترین حملات ظرف یک دهه در تونس گزارش شده است، گروهی از گردشگران خارجی کشته شدند. داعش مسئولیت حمله به این موزه را برعهده گرفت.

منبع: ایران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین