|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از چانه زنی و فزونخواهی 1+5 در مذاکرات هسته ای انتقاد کرد و گفت : در عین اینکه از مذاکرات عزتمندانه تیم هسته ای حمایت می کنیم اما تسلیم فشارها نیز نمی شویم .
آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل همچنین از برخی گروهها و افراد که مدام در خصوص مذاکره هسته ای سیاه نمایی می کنند بشدت انتقاد کرد و و افزود: کاار اینها بر خلاف فرمایش مقام معظم رهبری و در راستای مصالح و منافع سیاسی است.

وی با اشاره به برخی فزونخواهی غربی ها در مذاکرات هسته ای گفت : این مطالبه ها که حتی بر خلاف توافق های چندماه گذشته انها می باشد در مواردی ویرانگر و تحقیر کننده است.

وی بیان کرد : مسایل و مطالباتی چون دسترسی به ابعاد نظامی احتمالی ایران، بازجویی از دانشمندان هسته ای ایران و مطالبه بانک اطلاعات دانشمندان هسته ای، لزوم عدم توانایی ایران برای بازسازی تأسیسات هسته ای در آینده، حکمیّت آژانس و داشتن حق بازرسی «هر زمانی» و «هر مکانی»، توقف تحقیقات هسته ای و محرومیت از تولید دانش جهانی هسته ای که بمنزله مرگ علمی برای کشور است و همچنین عدم تقارن اجرای تعهدات توسط ایران و برداشته شدن تحریم فزونخواهی وخارج از دایره منطق می باشد و با این مطالبات موضوعی بنام صنعت هسته ای و تکنولوژی هسته ای برای ایران باقی نمی ماند.

وی تاکید کرد که حرکت در دایره فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری تنها مسیردرست در مذاکرات هسته ای است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل همچنین در بخش دیگری از خطبه ها همچنین از خدمات دستگاه قضایی بمناسبت هفته قوه قضائیه تجلیل کرد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به روز ملّی مبارزه با مواد مخدر، موفقیت در این باب را مرهون عزم عمومی دانست و گفت از بزرگترین واجبات شرعی لزوم همکاری با مسئولین در مبارزه با سوداگران مرگ است و اگر کسی اطلاعی داشته و قصور کند و به مسئولین اطلاع ندهد، در محکمه الهی شریک جرم خواهد بود.

به گزارش ایرنا ، حضور نمازگزاران چمعه در آیین عبادی ، سیاسی نماز چمعه بسیار چشمگیر بود و با وجود گرمای هوا علاوه بر مصلی خیابان های اطراف مصلای اردبیل نیز مملو از جمعیت بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین