|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
امام جمعه جیرفت با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در سخنان خود از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت کرده اند گفت: نباید زمینه تضعیف تیم مذاکره کننده را فراهم کرد.
حجت الاسلام رضا کرمی پور در خطبه های نماز جمعه جیرفت که در مصلای پیامبر اعظم (ص) برگزار شد افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با سران قوا و کارگزاران نظام فرمودند موافق مذاکره هستم اما باید نتیجه مذاکرات، نتیجه ای مطلوب و مورد قبول باشد.

وی گفت: معظم له بیان کردند این مذاکرات مربوط به دولت فعلی نیست بلکه از دولت قبلی شروع شده است.

وی بیان کرد: ایشان در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند در بحث مذاکراتی که ما با آمریکا شروع کردیم نسبت به درون کشور ظرفیت های خوبی در این حوزه داشتیم زیرا ظرفیت غنی سازی ما به 20 درصد رسید.

امام جمعه جیرفت گفت: ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به خطوط مذاکرات اشاره کردند و فرمودند آمریکایی ها به دنبال این هستند که فعالیت های هسته ای ایران به صورت تعلیق درآید آن هم حداقل به مدت 10 سال و 10 سال یک عمر است زیرا ما 10 سال تلاش کردیم تا به دانش هسته ای رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کردند این توقف 10 ساله را ما قبول نداریم زیرا باید بعد از 10 سال دوباره از صفر شروع کرد و ما به آنها یک مدت زمان را اعلام کردیم.

حجت الاسلام کرمی پور گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کردند در زمان محدودیت ها نیز مطالعه، توسعه و حتی ساخت و ساز نباید تعطیل شود، زیرا ما باید در زمینه تحقیقات و توسعه کار کنیم و نباید منتظر آن بمانیم تا بدانیم که نظر آنها در این رابطه چه هست.

وی افزود: رهبری بیان کردند هدف آنها ریشه کن کردن دانش هسته ای ایران است زیرا می خواهند ما دانش هسته ای داشته باشیم و این هم منوط باشد به نصب یک تابلو و بس.

وی گفت: ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به تحریم ها اشاره کردند و اظهار داشتند باید تحریم های اقتصادی، مالی و بانکی که مربوط به اتحادیه اروپا، کنگره آمریکا و شورای امنیت و دولت آمریکاست بلافاصله بعد از امضاء قرارداد برداشته شود.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: ایشان در آخر بیان کردند کسانی که می گویند مسوولان نظام موافق برداشتن تحریم ها و مذاکرات نیستند بدانند هم بنده و هم روسای قوا و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی موافق با مذاکرات هستیم تا مذاکرات به نقطه خوب برسد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص توافق خوب سه شرط را بیان کردند که عزتمندانه، منصفانه بودن و مطابق با مصالح نظام باشد و همه موافق این هستند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها بیشتر از ما به دنبال این مذاکرات هستند زیرا آنها می خواهند به جهانیان بگویند که شما به دنبال الگوی جمهوری اسلامی هستید ما جمهوری اسلامی را به زانو درآوردیم و آنها را پای میز مذاکره کشاندیم.

حجت الاسلام کرمی پور گفت: تیم مذاکره کننده هم شجاع و هم مورد قبول رهبری می باشد و امید است بزودی شاهد به نتیجه رسیدن یک نتیجه خوب باشیم.

وی با اشاره به تصویب طرح مجلس شورای اسلامی در خصوص مساله هسته ای گفت: در این طرح سه شرط بود که نخست برداشتن تحریم ها به صورت کامل، آژانس انرژی اتمی اجازه متعارف را دارد و هر جایی که دلش خواست نمی تواند بازدید کند و سوم هم ایران هیچ محدویتی را برای توسعه و تحقیق انرژی هسته ای نمی پذیرد که این سه مورد در طرح مجلس بود که شورای نگهبان هم آن را تایید کرد.

امام جمعه جیرفت همچنین با بیان این مطلب که مواد مخدر به عنوان بحران چهارم جهان و مشکل مهم هزاره سوم است گفت: طبق آمارهای ارایه شده در جهان بیش از 250 میلیون نفر یک بار به مواد مخدر روی آورده اند و 10 میلیون نفر هم قاچاقچی این مواد هستند.

وی تاکید کرد: سالانه 600 میلیارد دلار درآمد ناشی از مواد مخدر در جهان است.

وی گفت: بیشتر آمار زندانیان مربوط به مواد مخدر است و مبارزه با این پدیده باید اجتماعی شود که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام کرمی پور خاطرنشان کرد: همانگونه در جنگ تحمیلی همه به میدان آمند امروز باید همه برای مبارزه با این پدیده شوم به میدان بروند زیرا طبق آمار روزانه هشت نفر به علت مواد مخدر جان خود را از دست می دهند و این یعنی هدر رفت سرمایه انسانی است.

وی گفت: در جمهوری اسلامی بیش از سه هزار و 700 شهید بعد از پیروزی اننقلاب اسلامی در رابطه با مواد مخدر داشتیم که نشان می دهد در این زمینه کارهای زیادی شده اما کافی نیست.

وی تصریح کرد: هنوز در گوشه و کنار برخی خیابان ها، معتادانی را شاهد هستیم که باید برای ریشه کنی اعتیاد تلاش بیشتری شود.

خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: سال 92 رهبر معظم انقلاب اسلامی اقتصاد مقاومتی را بیان کردند اما تاکنون به نحو مطلوب به آن عمل نشده است و ایشان فرمودند برای ایستادن در برابر تحریم ها باید اقتصاد مقاومتی را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما نباید صنعت، معدن و ظرفیت های داخلی را نادیده بگیریم زیرا اقتصاد مقاومتی تقویت زیربناهاست.

حجت الاسلام کرمی پور با اشاره به کمبود آب گفت: امید است با شرایط موجود کم آبی در سطح کشور و استان مساله صرفه جویی در خانواده ها و جامعه فراموش نشود.

وی افزود: توفیق ساخت گنبد امام حسین (ع) نصیب مردم کرمان و مراحل ساخت هم شروع شده است که 24 هزار قطعه خشت طلا نیاز دارد و هر قطعه خشت بالای 20 میلیون ریال نیاز دارد.

وی گفت: در جنوب کرمان هم دفتر عتبات عالیات راه اندازی و فرصت کمک برای مردم این منطقه فراهم شده تا در ساخت این گنبد مشارکت کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین