|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۶
کد خبر: ۵۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: سخنان اخیر رهبری در جمع سران قوا و مسوولان و مدیران ارشد نظام و در مورد مسایل هسته ای صریح، روشنگرانه، حکیمانه و امید آور بود.
آیت الله علی خاتمی در خطبه های نمازجمعه این هفته زنجان، با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در جمع سران قوا و مسوولان و مدیران ارشد نظام افزود: مانند گذشته فرامین رهبری در جمع سران نظام عالی بود و به عبارتی نقشه راه ، هدف و برنامه را در مورد موضوعات روز کشور به خصوص مسایل هسته ای مشخص و ترسیم کردند.

وی یادآوری کرد: رهبری در این جلسه به صراحت عنوان کردند مطالبی که در جلسات عمومی مطرح می کنند عیناً همان مسایلی است که در جلسات خصوصی به رییس جمهوری و دیگر مسوولان ذیربط بیان می کنند، بنابراین این خط تبلیغی غیرصحیح را که از برخی خطوط قرمز رسمی در جلسات خصوصی صرف نظر شده است، خلاف واقع و دروغ اعلام کردند.

آیت الله خاتمی افزود: رهبر معظم انقلاب ضمن تأکید برخطوط قرمز در مورد مسایل هسته ای بیان کردند که تمامی مسوولان کشور به دنبال توافقی خوب یعنی توافقی منصفانه و عادلانه، عزتمند و منطبق با منافع و مصالح ایران هستند.

وی، با بیان اینکه امام مسلمین همواره حامی و پشتیبان تیم مذاکره کننده هسته ای بودند و از آنها به عنوان سربازان انقلاب یاد کرده اند، تصریح کرد: برای پنجمین بار رهبری تیم خستگی ناپذیر هسته ای را امانت دار، غیور،، شجاع و متدین خطاب کردند و ایشان بر این موضوع مهم نیز صحه گذاشتند که این تیم با غیرت ملی و دقت کامل و با قصد باز کردن گره و پیش بردن کار کشور در مقابل تعداد کثیری از مذاکره کنندگان طرف های مقابل، مشغول تلاش و کوشش هستند.

امام جمعه زنجان یکی از محورهای مهم رهبری را انتقاد عنوان کرد و گفت: ایشان در جمع مسوولان گفتند که با انتقاد مخالف نیستند و آن را لازم و کمک کننده می دانند اما انتقاد کردن از عمل کردن آسان تر است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نگاه به درون و توجه به اقتصاد مقاومتی را همواره در رفع مشکلات کشور بسیار تاثیر گذار عنوان کرده اند، افزود: تمامی معضلات کشور با لغو تحریم ها برطرف نمی شود و تکیه بر اقتصاد مقاومتی در کنار توجه به قابلیت ها و استعدادها می تواند بسیار نقش آفرین باشد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: رییس جمهوری نیز در سخنان ارزشمند خود به تلاش های بی شائبه تیم مذاکره کننده هسته ای اشاره و نتیجه توافق نهایی را مثبت بیان کردند.

وی یادآوری کرد: به گفته رییس جمهوری با به نتیجه رسیدن مذاکره هسته ای تنها 30 درصد مشکلات کشور حل می شود و مابقی آن منوط به برنامه ریزی و حل مسایل اقتصادی در سطح کلان است.

آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد: رهبری کشتی ایران را در دنیای پر تلاطم به سلامت هدایت کرده اند و تبعیت از فرامین امام مسلمین امری لازم و ضروری است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین