|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۵
کد خبر: ۵۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
امام جمعه سیرجان گفت: همه ملت ایران به دنبال توافق خوب و با توافق بد مخالف است.
حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه سیرجان افزود: ملت و دولت، همدل و همزبان از مواضع رهبر معظم انقلاب حمایت می کنند و تیم مذاکره کننده هم که مورد حمایت رهبری است محکم بایستد و از حقوق ملت ایران دفاع کند تا به یک توافق خوب و جامع به نفع نظام اسلامی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: این آمریکا بود که پیشنهاد مذاکره را داد و می بایست طی مدت شش ماه مذاکرات به نتیجه برسد ولی همه کارشکنی ها از ناحیه سردمداران آمریکایی بود که پس از یک سال باز هم کارشکنی می کنند.

خطیب جمعه سیرجان گفت: بارها گفته ایم ما نیاز به مذاکرات نداشتیم و با دست پر و منطق، صادقانه و قانونی حرکت مذاکرات و حتی استفاده از انرژی هسته ای را آغاز کرده ایم و امروز هم صادقانه و با دست پر به دنبال توافق هستیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی و تیم مذاکره کننده حاضر به کوتاه آمدن از حقوق ملت ایران نخواهند بود و با وجود همه همکاری ها از سوی کشورمان متاسفانه مدعیان بین المللی در مقابل دخالت های رژِیم صهیونیستی و تهدیدهای امنیتی این رژیم غیر عضو سکوت می کنند و آمریکا با زیر پا گذاشتن استقلال خود در تصمیم گیری توافق هسته ای از تهدیدهای اسرائیل حمایت می کند.

حجت الاسلام حسینی پایبندی به اقتصاد مقاومتی را در استقلال اقتصادی و مصرف کالاهای داخلی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی راهکار مقابله با تحریم ها و تهدیدها است.

بر لزوم استفاده از کالاهای داخلی توسط دستگاه های دولتی تاکید کرد و افزود: چه نیازی است کالاهایی را که ضرورت ندارد یا در داخل تولید می شود وارد کنیم و استفاده از ظرفیت های درونی راه چاره برای یک اقتصاد ایده آل است.

وی همچنین با محکوم کردن ادامه جنایت آل سعود در بمباران مردم روزه دار و بی دفاع یمن گفت: انصارالله در یمن محور وحدت تمامی اهل یمن است و عربستان و متحدانش نتوانستند گامی در راستای اهداف خود بردارند و امروز هم سردمداران مرتجع عربستان در صحنه سیاسی و نظامی یمن شکست خوردند.

امام جمعه سیرجان بیان کرد: آنان برای توجیه اقدامات مخرب خود به دنبال راهکاری می گردند و در رسیدن به این راه هم ناتوان و ضعیف هستند.

وی با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت شهدای هفتم تیر از شهید مهدی نصیری لاری یکی از شهدای هفتم تیر که در گلزار شهدای سیرجان آرمیده است تجلیل کرد.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: شهدا الگوی ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان و زورگویان هستند.

وی سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری را نیز گرامی داشت و گفت: باید با برپایی سفره های افطاری و دستگیری از نیازمندان وظیفه اسلامی خود را به جای آوریم.

امام جمعه سیرجان همچنین از پرداخت نشدن به موقع حقوق و مطالبات کارگران توسط کارفرمایان انتقاد کرد و افزود: در اسلام سفارش شده تا عرق کارگر خشک نشده مزدش را بدهند اما کارفرمایان و صاحب مشاغل معدنی و صنعتی گاهی تا سه ماه حقوق کارگر را نمی دهند که غیر قانونی و غیر شرعی است و باید توسط مسوولان رسیدگی شود.

وی در خطبه اول نماز جمعه نیز با اشاره به خطبه 196 نهج البلاغه و موضوع توجه نکردن به تجملات زندگی دنیایی گفت: سبک زندگی اسلامی دوری از تجملات و بی رغبتی به دنیاست.

حجت الاسلام حسینی افزود: اگر زندگی ها بر پایه اسلامی رقم بخورد بی بند و باری ها، نیرنگ و فریب ها، بدحجابی ها و طلاق ها تمام و سعادت و خوشبختی واقعی جایگزین همه بداخلاقی ها می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین