|
|
امروز: دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۳
کد خبر: ۵۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
دبیر ستاد انتخابات استان گفت: با توجه به آغاز روند انتخابات دولت مخالف اجرای انتخابات به‌صورت استانی است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، فریبرز مرادی در جلسه ستاد انتخابات ابتدا به آخرین وضعیت استانی شدن انتخابات به‌صورت استانی اشاره و اظهار کرد: کار بررسی استانی شدن انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی انجام و در ادامه در صحن علنی مجلس مطرح شده و هم‌اکنون نیز جهت اعلام نتیجه نهایی در شورای نگهبان در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه دولت مخالف اجرای این طرح است، افزود: به علت اینکه فرآیند انتخابات آغاز شده و فرصت کافی برای اجرای آن وجود ندارد دولت به عنوان مخالف این طرح بحث‌هایی را در صحن علنی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس داشته است.

دبیر ستاد انتخابات استان در خصوص شرایط احراز برای نمایندگان در این طرح گفت: کاندیداها باید بر اساس این طرح 15 درصد رأی حوزه فرعی و بالاترین رای را از حوزه اصلی کسب کنند تا بتواند به عنوان نماینده وارد ساختمان بهارستان شوند.

مرادی همچنین در خصوص تجمیع هیأت اجرایی انتخابات مجلس و خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جهت یکسان‌سازی و روان‌سازی در کار انتخابات یک هیات اجرایی تشکیل خواهد شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت ستادهای شهرستانی تصریح کرد: ستادها در شهرستان‌ها تشکیل و کار انتخابات در حوزه‌های شهرستانی آغاز شده است.

مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری در پایان تاکید کرد: سوم تیر آخرین روز استعفای داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی ازپست‌ها و شغل‌های خود بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین