|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۸
»
کد خبر: ۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی، تاکید کرد: آغاز سال تحصيلي جديد در دانشگاه آزاد اسلامي تداوم آموزش­ها و پژوهشهای پیشرفت است.
حمید میرزاده که نخستین روزهای سرپرستی اش را در دانشگاه آزاد اسلامی تجربه می کند به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، پیامی را صادر و در آن اعلام کرده است: "آدم از همانجا كه با علم باري تعالي تعليم يافت، شايسته سجده ملائك شد. اصلاً تعليم انسان اوج خلاقيت و هنر شگفت خداوند در امر آفرينش است. به قول شهيد ثاني، خداوند از آن جهت به وصف اكرميت و نامحدود بودن كرامتش توصيف شد كه علم و دانش را به بشر ارزاني داشت. راستي هيچ مزيتي جز علم و دانش، معيار فضيلت براي انسان به شمار نرفته است.

به راستي علم و دانش، چراغ پرفروغ دل انسان ­هاست و امروز ميزان توانمندي و رفاه ملت­ها رابطه مستقيم با شاخص توسعه علمي آن­ ها دارد. بنابراين دانشگاه، جايگاه مقدسي است كه در آن، انسان­ هاي با فضيلت رشد مي­ كنند و جان و دل خود را با چراغ علم و دانش يعني بهترين هديه الهي به انسان، روشن مي ­سازند و هم زمينه توانمندي و رفاه جامعه خود را فراهم مي ­آورند.

واژه مهر براي ما ايرانيان معنایی دو گانه دارد؛ از يك سو به معناي مهرباني و همدلي است و از سوي ديگر بهاري است كه شكوفه­ هاي آن حضور مجدد دانش­ آموزان و دانشجويان در مدارس و دانشگاههاست. امروز با شتاب فراگير تحولات علمي و تكنولوژيكي و رابطه مستقيم رفاه اجتماعي با توسعه علم و فناوري، مشاركت در توليد علم و تبديل آن به ثروت، به يك مسابقه جهاني بين ملت­ها تبديل شده است.

اينجاست كه مسئوليت دانش­­ آموزان، دانشجويان، اساتيد و فرهيختگان، براي توسعه كشور دو چندان مي­ شود و غفلت از توسعه علمي كشور، آثار زيانباري دارد كه نسلهاي آينده را رنجور و بنيانهاي اقتصادي و اجتماعي كشور را سست مي­ كند.

آغاز سال تحصيلي جديد در دانشگاه آزاد اسلامي تداوم آموزش­ها و پژوهش ­هاي پيشرفته براي مشاركت در توليد علم و تبديل دانش به ثروت و زمينه­ ساز حماسه اقتصادي خواهد بود كه مقام معظم رهبري بر آن تأكيد فرموده ­اند.

اينجانب به همه همكاران فرهيخته، دانش­ آموزان و دانشجويان عزيز در سراسر كشور و به ويژه دانشگاه آزاد اسلامي، آغاز سال تحصيلي جديد را تبريك عرض مي­ كنم و از خداوند عليم و حكيم براي يكايك اين عزيزان آرزوي سلامتي و موفقيت دارم."

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین