|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: فردی که اقدام به قتل عام کلاغ ها و آویزان کردن آنها از درخت در فامنین کرده بود دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.
سید عادل عربی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دنبال دریافت خبری مبنی بر به دار آویختن سه پرنده کلاغ از یک درخت در مزرعه ای نزدیک شهر فامنین بررسی صحت موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: محیط بانان با حضور در محل با لاشه سه جوجه کلاغ مواجه شدند که در حاشیه یک مزرعه گندم، هندوانه و صیفیجات از شاخه های یک درخت به دار آویخته شده بودند.

وی با ذکر اینکه مالک مزرعه به حفاظت محیط زیست احضار شد گفت: این فرد در اظهار نظری جالب و بی اساس هدفش از این کار را ترساندن سایر پرندگان و درس عبرتی برای آنها ذکر کرد تا بدین روش از نزدیک شدن آنها به مزرعه و وارد کردن آسیب جلوگیری کند.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان همدان تاکید کرد: باورهای غلط و خودساخته ای مبنی بر استفاده از اجساد پرندگان و حیوانات برای ترساندن سایرگونه و جلوگیری از ورود آسیب به مزارع وجود دارد که باید با آموزش و فرهنگسازی آنها را رفع کرد.

عربی تاکید کرد: کشتن و به دار آیختن پرندگان خلاف قانون، شرع و اخلاق بوده و محیط زیست به طور جدی و بدون اغماض با متخلفان برخورد می کند.

وی اظهار کرد: برخی از گونه کلاغ به عنوان آفت محیط زیست یاد می کنند در حالیکه خلق هر جانداری بدون حکمت نبوده و این پرنده اقدام به تغذیه آفات مزارع و لاشه حشرات می کند.

وی اضافه کرد: کشتن و به دار آویختن پرندگان آن هم در فصل زاد و ولد آنها کار بسیار ناپسندی است و باید توجه داشت با کشتن یک پرنده چندین جوجه که منتظر غذا و طعمه هستند از گرسنگی تلف می شوند.

وی بیان کرد: مجموعه محیط زیست همدان در زمینه کشتار و صید غیرمجاز بسیار سختگیرانه و بدون گذشت و ترحم عمل کرده و حتی در زمینه پرنده هایی که از دید شهروندان فاقد ارزش هستند با شکارچی آنان با جدیت برخورد می کند.

وی گفت: کشتار حیوانات در فصلهای شکار ممنوع و بدون دریافت مجوز، خلاف قانون است و اجازه نمی دهیم عده ای سودجو برای تفریح و سرگرمی تنوع زیستی استان را بر هم بزنند.

307 گونه جانوری در همدان شناسایی شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین