|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و رئیس صندوق حمایت ازپژوهشگران و فناوران کشور بر حمایت از طرح های پژوهشی و فناوری تاکید کرد.
ضرغام اظهار داشت: از طرح های گروهی (اجرایی و مالی) پژوهشی حمایت کرده و در صورتی که سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران طرح های خود را با همکاری سایر مراکز دولتی و خصوصی و با محوریت سازمان به صندوق ارائه کند، آماده مشارکت در اجرای طرح ها هستند.

وی افزود: از تمامی ظرفیت های داخلی و بین المللی باید برای حل مشکلات موجود کشور استفاده کرد و در این راستا از ارائه طرح های سازمان در زمینه کارآفرینی، آب، سلامت، داروهای نوترکیب، نیروگاه خورشیدی و ریزگردها به صندوق استقبال کرد.

ضرغام همچنین پیشنهاد کرد که کرسی داروهای نوترکیب به سازمان واگذار شده تا با کمک سایر مراکز به تحقیق در این زمینه پرداخته شود.

همچنین در ادامه موضوع ایجاد و حمایت از مراکز نوآوری از سایر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که به گفته ضرغام آیین نامه حمایت از مراکز نوآوری به زودی تصویب و ابلاغ خواهد شد و سازمان می تواند یکی از مراکز نوآوری خود را در چارچوب این آیین نامه جهت حمایت به صندوق معرفی کند.



**میزان جوایز قهرمانان در حد بودجه دانشجویی است

سرپرست فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در حاشیه بازدید از تمرین تیم ملی تکواندوی دانشجویان ایران خطاب به اعضای تیم های تکواندوی دختران و پسران گفت: تلاش مربیان کادر فنی کمیته ملی المپیک وزارت علوم و وزارت ورزش بر این بوده تا بهترین اردوها تشکیل و بهترین تیم ها برای حضور در یونیورسیاد انتخاب شوند و در کنار آن تلاش کردیم به بهترین نحو بر اردوها نظارت کنیم.

محمد پورکیانی با بیان اینکه ما وظیفه ای در مقابل شما ورزشکاران داریم خاطرنشان کرد: ما قولی نمی دهیم که نتوانیم از پس آن برآییم. چنانچه برخی از مدیران قول هایی را به تیم های قبلی دادند اما متاسفانه موفق به اجرای آن نشدند.

سرپرست فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی گفت: بودجه ما به اندازه کمیته ملی المیپک و وزارت ورزش نیست بلکه توان ما در حد جوایز دانشجویی است و تلاش می کنیم تا به بهترین نحو جوایز را به مدال آوران تقدیم کنیم.



**مراسم معارفه سرپرست اداره کل امور اداری وزارت علوم برگزارشد

مراسم معارفه محمدباقر شیخی سرپرست اداره کل امور اداری وزارت علوم و تقدیر از فرامرز اکرمی مدیرکل سابق این اداره کل با حضور محمد حسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع ، مدیران و کارکنان این وزارت برگزار شد.

محمد حسین امید در این نشست با اشاره به اینکه پست های مدیریت اجرایی فرصت آشنایی با افراد مختلفی را در اختیار مدیران قرار می دهد از فرامرز اکرمی مدیرکل سابق اموراداری وزارت علوم به عنوان یکی از مدیران امین ،با اخلاق حسنه و پشتکار فراوان نام برد که در مدت دو سال اخیر فعالیت در وزارت علوم با وی آشنا شده است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به اینکه اکرمی در طول 21 ماه تصدی مسئولیت اداره کل امور اداری برنامه های مهمی را برای کارایی بیشتر و ارتقای وضعیت پرسنلی شاغلین در ستاد وزارت علوم انجام داد گفت : تحقق کامل همه این برنامه ها نیازمند سعه صدر همکاران و طی فرآیندهای قانونی است.

امید همچنین با قدردانی از محمدباقر شیخی سرپرست جدید اداره کل امور اداری برای پذیرفتن این مسئولیت سنگین، وی را فردی توانمند، آشنا به قوانین و ظرفیت های کاری در حوزه اداری و مشهور به حسن خلق و تعامل بالا در ارتباط با همکاران یاد و برای وی در این مسئولیت آرزوی توفیق کرد.

در خاتمه حکم انتصاب دکتر محمد باقر شیخی به عنوان سرپرست اداره کل امور اداری قرائت و با اهدای لوح تقدیر از خدمات دکتر فرامرز اکرمی تقدیرشد.



** کانون برگزیدگان جشنواره خوارزمی به ثبت رسید

دبیرخانه جشنواره جوان و بین المللی خوارزمی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از ثبت کانون برگزیدگان خوارزمی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، رئیس اداره حمایت از نوآوران اداره کل امور جشنواره ها و مسابقات علمی و فناوری در این خصوص گفت: کانون برگزیدگان جشنواره خوارزمی یک سازمان مردم نهاد است که با تکیه بر سرمایه های معنوی و فکری برگزیدگان جشنواره های جوان و بین المللی خوارزمی شکل گرفته است.

آذر اورنگیان با اشاره به اینکه جشنواره های جوان و بین المللی خوارزمی از معتبرترین جشنواره های علمی کشور هستند گفت: با توجه به استمرار بیست و هشت ساله برگزاری سالانه جشنواره های جوان و بین المللی خوارزمی این جشنواره از جمله افتخاراتی است که در کارنامه سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به ثبت رسیده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وی اظهار داشت: برگزیدگان این جشنواره از سرمایه های معنوی و فکری میهن اسلامی هستند که هر یک از آنها می توانند الگوی پشتکار، خودباوری و دانش پژوهی و کارآفرینی دانش بنیان در مسیر توسعه علمی و خدمت به جامعه باشند.

اورنگیان افزود: طرح ایجاد تشکلی که موجب ارتباط برگزیدگان دوره های مختلف جشنواره خوارزمی با یکدیگر شود از سال ها پیش در دبیرخانه خوارزمی مطرح شد و در سال 1390 با همراهی و همفکری جمعی از برگزیدگان شاخص و صاحب نام جشنواره، هیئت مؤسس کانون شکل گرفت و اقدامات لازم برای تدوین اساس نامه و تشکیل هیئت مدیره و ثبت کانونی مردم نهاد در وزارت کشور به انجام رسید .

وی اظهار داشت: اعضای هیئت امنا و هیئت مدیره این کانون از برگزیدگان دوره های مختلف جشنواره های خوارزمی (جوان و بین الملل) انتخاب شده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین