|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۳
کد خبر: ۵۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
نخستین جلسه شورای راهبردی امور بین الملل سینمای ایران در سال جاری با حضور اعضای این شورای صبح امروز برگزار شد.
در این جلسه که با حضور حجت الله ایوبی، سید محمد صادق خرازی، حمید رضا آصفی، مرتضی رزاق کریمی، علی معلم، محمد علی حسین نژاد، محمد جواد شبستری، آرش امینی (دبیر شورا) و علیرضا رضا داد (مشاور ارشد رئیس سازمان سینمایی) برگزار شد، ابتدا ایوبی با بیان آمار تطبیقی فروش سینما در سه سال گذشته و اشاره به رشد قابل توجه آن پرداخت.

وی همچنین فعالیت بیشتر در زمینه های بین المللی را از راهکارهای کمک به اقتصاد سینما عنوان کرد.

بر اساس گزارش سازمان سینمایی، پس از ایوبی و براساس دستور جلسه رضا داد دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر گزارش کاملی از برگزاری بخش بین الملل این دوره از جشنواره ارایه کرد.

در ادامه نیز اعضای حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر در مورد نقاط قوت وضعف برگزاری بخش بین الملل جشنواره دوره سی و سوم پرداختند که ادامه بررسی موضوع به جلسه هفته آینده شورا موکول شد.



**صدور 10 پروانه نمایش فیلم کوتاه

شورای صدور پروانه ساخت و نمایش ویدیویی برای 10 اثر غیر سینمایی پروانه نمایش صادر کرد.

فیلم های کوتاه سنگریزه به نویسندگی محسن احمدلو و کارگردانی کامبیز امینی (50 دقیقه آموزشی-مذهبی)، یاکریم نه قمری به نویسندگی و کارگردانی علی آشوری (40 دقیقه آموزشی –خانواده)، برای اولین بار به نویسندگی و کارگردانی ایمان شریفی راد (15 دقیقه اجتماعی-داستانی)، کالیه مردم به نویسندگی مهدی سجادی و امیر آزادخانی و کارگردانی امیر آزاد خانی (40 دقیقه اجتماعی-مستند) و همین یک شب به نویسندگی و کارگردانی جواد آینه (15 دقیقه اجتماعی-داستانی) در ) در شورای پروانه نمایش مجوز ساخت دریافت کردند.

همچنین فیلم های کوتاه حرف آخر به کارگردانی جیسن معطی (40 دقیقه اجتماعی- داستانی)، گاهی باید پرواز کرد به نویسندگی محمد حسینی و کارگردانی علی کاتبی (10 دقیقه خانوادگی اجتماعی- داستانی)، یوسف خان سپهدار به نویسندگی و کارگردانی سید مهزیار موسوی (35 دقیقه اجتماعی –مستند)، آسمان ابری است به نویسندگی و کارگردانی امیر مرادی منش (10 دقیقه اجتماعی- دفاع مقدس) و پرده آبی به نویسندگی و کارگردانی معصومه تونس (40 دقیقه اجتماعی – مستند دفاع مقدس) نیز در شورای پروانه نمایش استان مرکزی، مجوز نمایش دریافت کرده اند.



** نمایش چشم در برابر چشم

نمایش چشم در برابر چشم به کارگردانی نازنین سهامی زاده ، حکایت کوتاهی از زندگی آمنه بهرامی نوا؛ قربانی اسیدپاشی از 4 تیر ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود.

به گزارش روز چهارشنبه فرهنگسرای نیاوران این نمایش در سه پرده (دوران نوجوانی، مواجهه با حمله و پیگیری قضایی) به روایت زندگی این زن آسیب دیده از حمله اسیدپاشی می پردازد که توسط سه بازیگر به نام های نرگس نیک سیرت ، شیما بختیاری و سارا رسول زاده اجرا می شود .

چشم در برابر چشم جوایزی را سومین جشنواره تئاتر شهر به دست آورد و با دریافت 3 جایزه بازیگری برای هر سه بازیگر زن و جایزه کارگردانی نمایش برگزیده این جشنواره لقب گرفت.

نمایش چشم در برابر چشم به کارگردانی نازنین سهامی زاده و نویسند گی سیاوش حیدری از چهارم تیر ماه ساعت 21 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می رود علاقه مندان جهت تهیه بلیط این نمایش می توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین