کد خبر: ۵۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
تزجان کاراکوش جاندان رئیس اتاق معماران آنکارا هزینه این ضیافت افطار را یک میلیون و هشت هزار لیره ترک و معادل فطریه 87 هزار و 653 نفر اعلام کرد.
هزینه سنگین ضیافت افطار رئیس جمهور ترکیه بحث ها و انتقادات گسترده را در این کشور به ویژه در شبکه های اجتماعی درپی داشته است.

به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه زمان چاپ ترکیه ، ضیافت افطار دو شب پیش در ریاست جمهوری ترکیه با حضور 29 نفر از جمله مهمت گورمز رئیس سازمان امور دیانت ترکیه و معاونان وی ، روسای سابق سازمان امور دیانت ترکیه ،‌ روسای برخی دانشگاه ها و دانشکده های الهیات برگزار شد.




تزجان کاراکوش جاندان رئیس اتاق معماران آنکارا هزینه این ضیافت افطار را یک میلیون و هشت هزار لیره ترک و معادل فطریه 87 هزار و 653 نفر اعلام کرد.

جاندان قیمت رومیزی را که  روی میز افطار پهن شده بود ، 13 هزار و 800 لیره اعلام کرد.

وی گفت: کاخ ریاست جمهوری ترکیه که ادعا می شود ، احداث آن تا ده میلیارد لیره ترک هزینه در بر داشته است ، تبدیل به نماد تجمل و اسراف شده است.

جاندان در بیانیه کتبی که دیروز منتشر کرد با اشاره به برآوردهای کارشناسان اتاق معماران آنکارا درباره هزینه سنگین مراسم افطار ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد ،  روی میز افطار 400 شاخه گل که از هلند وارد شده بود قرار داشت.

وی ارزش هر شاخه از این گل ها را 12 لیره ترک و معادل فطریه یک نفر در ترکیه اعلام کرد.

روزنامه طرف نیز در خبری درباره ضیافت افطار رئیس جمهور ترکیه نوشت : اتاق معماران آنکارا ارزش میز و صندلی هایی را که در این مراسم از آن استفاده شد ، 6 و نیم میلیون لیره ترک اعلام کرده است. این مبلغ معادل حداقل دستمزد ماهانه 6 هزار و 689 کارگر و سه هزار برابر حقوق متوسط ماهانه یک کارگر معدن در ترکیه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین