|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۴
کد خبر: ۵۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
به نقل از آسوشیتدپرس، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور و چین با وجود فرصت های بسيار، در برخی مسائل با هم اختلاف دارند.
وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور و چین با وجود فرصت های بسيار، در برخی مسائل با هم اختلاف دارند.

به نقل از آسوشیتدپرس، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور و چین با وجود فرصت های بسيار، در برخی مسائل با هم اختلاف دارند.

کری پس از دیدار با هیئت اعزامی چین در واشینگتن گفت: در ماههای آینده ما منتظر سفر رئیس جمهور چین به آمریکا خواهیم بود و انتظار داریم که این سفر به ما در  پیمودن مسیر پیش رو کمک کند. ما همکاری قابل توجهی در زمینه تغییرات آب و هوایی داشته ایم.همانطور که امروز صبح گفتم تا سه یا چهار سال پیش هیچکس انتظار نداشت که چین و آمریکا تا این مقدار در زمینه تغییرات آب و هوایی با هم همکاری داشته باشند.ما هم اکنون جهان را در جهت رسیدن به توافقی فراگیر در این خصوص هدایت می کنیم.

وی افزود:در خصوص بیماری ابولا باید بگویم که چین تلاش هایش را به روشی غیرمنتظره دو چندان کرد و در تعامل با ما از مرگ میلیونها نفر در ژانویه گذشته جلوگیری کرد.
وزیر خارجه آمریکا گفت:در زمینه موضوعات زیر ساخت ما در حال تعامل با هم در آفریقا و دیگر نقاط جهان هستیم.در حقیقت ما فرصت های زیادی برای همکاری داریم و به وجود برخی اختلافات هم اعتراف می کنیم.امروز ما درباره این مسائل به صورت روراست صحبت کردیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین