|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: همه ایرانیان از جمله اقلیت ها در کشور از حقوق برابر برخوردارند.
ذبیح الله خداییان عصر روز سه شنبه در نشست مشترک معاونت های حقوقی و فرهنگی قوه قضاییه با نمایندگان اقلیت های مذهبی در مجلس شورای اسلامی، افزود: امروز نمی توانیم کشوری بیابیم که همه اتباعش از یک قوم، نژاد و یا یک مذهب خاص باشند و اکثر کشورها دارای اقلیت های نژادی، قومی و مذهبی هستند.

معاون حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه این اقلیت ها طبیعتا دارای حقوقی هستند، گفت: متاسفانه در صد سال اخیر در برخی کشورها تبعیض هایی نسبت به اقلیت ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به حمایت از جامعه اقلیت ها در قالب سازمان ملل و کنوانسیون های بین المللی از بعد از جنگ جهانی دوم، ادامه داد: کنواسنیون های بین المللی متعددی در حمایت از اقلیت های مذهبی به تصویب رسیده است که از جمله آنها می توان به منشور سازمان ملل، اعلامیه جهانی سازمان ملل، کنوانسیون های ممنوعیت تبعیض نژادی یا حقوق کودک اشاره کرد.

خداییان تصریح کرد: وقتی به این اسناد بین المللی نگاه می کنیم، توجه به دو نوع حقوق انسانی و اقلیت ها را شاهد هستیم.

معاون حقوقی قوه قضاییه سپس گریزی به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی زد و گفت: در کمترین کشوری این میزان حمایت از اقلیت ها در قانون اساسی آن کشور مشاهده می شود.

وی با استناد به اصول 14، 19 و 21 قانون اساسی ادامه داد: براساس اصول قانون اساسی مردم ایران از هر قوم و قبیله ای از حقوق مساوی برخوردار هستند و رنگ و نژاد سبب امتیاز برای فرد نیست.

خداییان اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران احترام خاصی برای اقلیت های دینی برخوردار است و همه یکسان در پناه قانون اساسی قرار دارند و اگر کسی چه مسلمان یا غیرمسلمان خلاف قانون اساسی رفتار کرد با او برخورد می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین