|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۵۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
فرمانده انتظامی استان لرستان از دستگیری باند چهار نفره کلاهبردار که با ارائه اعلامیه فوت بستگان اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد و 500 میلیون ریالی از شهروندان کرده بودند، خبر داد.
از پایگاه خبری پلیس، سردار 'محمد قنبری' گفت: در پی ارجاع چندین فقره کلاهبرداری مبنی بر این که سه مرد جوان و یک زن با ظاهری آراسته و شیک با یک دستگاه پژو 405 به خوار و بار فروشی های خرم آباد مراجعه و با ارائه اعلامیه فوت احدی از بستگان خود و چک جعلی با جلب اعتماد فروشندگان اقلام مصرفی خریداری می کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی و کارهای اطلاعاتی اعضای باند کلاهبرداری که سه مرد و یک زن بودند را شناسایی و هر چهار نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان لرستان تصریح کرد: متهمان دستگیر شده که یک نفر از آنان سابقه دار و تحت تعقیب مراجع قضایی است، ابتدا منکر جرم بوده که با ارائه ادله و مدارک موجود و اظهارات مالباختگان به هفت فقره کلاهبرداری به این شیوه که از فروشندگان در قبال چک جعلی اقلام مصرفی خریداری می کردند، اعتراف کردند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: از چهار متهم دستگیر شده یک میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری کشف و همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

قنبری با اشاره به اینکه کلاهبرداران دارای ظاهری آراسته و حراف و خوش برخورد هستند تا شخص مقابل را به طمع بی اندازند، به هم استانی ها توصیه کرد: گول این گونه افراد را نخورند و با رعایت نکات پیشگیرانه، پلیس را در شناسایی و برخورد جدی با کلاهبرداران یاری کنند.



*** زن و شوهر قاچاقچی با 29 کیلو و 900 گرم تریاک دستگیر شدند

با تلاش مأموران عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر اردبیل زن و شوهر قاچاقچی با 29 کیلو و 900 گرم تریاک دستگیر شدند.

سرهنگ پاسدار 'محمد شکری' گفت: به دنبال وصول گزارش های مردمی مبنی بر فعالیت قاچاقچی حرفه ای در امر تهیه و توزیع تریاک، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تحقیقات خود را در این رابطه انجام دادند.

وی افزود: با تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این قاچاقچی در پوشش خانواده و با استفاده از یک دستگاه خودروی سمند، قصد انتقال محموله بزرگ تریاک به مرکز استان را دارد که با پوشش انتظامی منطقه، خودروی این قاچاقچی در ورودی شهر اردبیل شناسایی و توقیف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به دستگیری زن و شوهر قاچاقچی در این عملیات، گفت: مأموران پلیس در بازرسی از خودروی توفیقی 29 کیلو و 900 گرم تریاک را کشف و ضبط کردند.

شکری از عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ خبر داد و گفت: شهروندان باید یاریگر پلیس در تأمین امنیت جامعه بوده و اخبار و گزارشات خود پیرامون فعالیت قاچاقچیان را از طریق تماس با تلفن 130 و 110 به نیروی انتظامی اطلاع دهند.



*** کشف 3 میلیارد و 856 میلیون ریال کالای قاچاق در گلستان

فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف 3 میلیارد و 856 میلیون ریال انواع کالای قاچاق در این استان خبر داد.

سردار سیدمحمود میرفیضی گفت: طرح عملیاتبی مبارزه با کالای قاچاق طی 48 ساعت گذشته با بسیج امکانات و نیروهای اداره مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی استان در نقاط مختلف اجراء شد.

وی ادامه داد: در این راستا ماموران موفق شدند انواع کالای قاچاق را به ارزش 3 میلیارد و 856 میلیون ریال را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح 13 پرونده کالای قاچاق دخانی، گمرکی و کالای ممنوعه تشکیل و 18 نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شدند.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح هشت دستگاه خودرو نیز توقیف و به توقفگاه منتقل شد.



***اعتراف به 25 فقره سرقت کابل های برق هوایی در اراک

سارقی سابقه دار بعد از دستگیری در عملیات مأموران کلانتری 12 شهر اراک به 25 فقره سرقت کابل های برق برای تأمین هزینه های اعتیادش اعتراف کرد.

سرهنگ مصطفی ویسمه ای فرمانده انتظامی شهرستان اراک استان مرکزی گفت: از مدتی قبل گزارش هایی از سرقت کابل های برق هوایی در شهر اراک به مرکز فوریت های پلیس 110 شهرستان اعلام می شد که تیمی از مأموران انتظامی بررسی موضوع را به صورت ویژه آغاز کردند.

وی اضافه کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که سرقت ها در نیمه های شب و در خیابان های خلوت شهر برنامه ریزی می شود.

ویسمه ای افزود: سرانجام با اقدامات تخصصی مأموران انتظامی،شخصی که دارای سوابق متعدد کیفری بود در این خصوص شناسایی شد که با مشخص شدن محل زندگی وی، فعالیتش تحت مراقبت نامحسوس مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با ادامه تحقیقات و در مراقبت های انجام شده، نیمه شب گذشته زمانی که این متهم تحت نظر، برای انجام سرقتی دیگر از تیر چراغ برقی بالا رفته بود، توسط تیمی از مأموران کلانتری 12 شهرستان دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی انتقال داده شد.

ویسمه ای گفت: متهم در اعترافاتش گفته با توجه به اعتیاد شدیدی که به هروئین دارم برای تأمین هزینه های اعتیادم، سرقت ها را برنامه ریزی می کردم و کابل های برق را به قیمت هایی ناچیز به فردی دیگر می فروختم.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک به دستگیری فردی دیگر در این پرونده خبر داد و گفت: با اعترافات سارق، فردی که کابل های مسروقه را خریداری می کرد نیز شناسایی و دستگیر شد.

ویسمه ای افزود: سارق به 25 فقره سرقت کابل های برق هوایی در سطح شهر اراک اعتراف کرده است که تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

وی از شهروندان خواست، در صورت رویت موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 به مراکز پلیس گزارش کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین