|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان تذکری خواستار تشکیل کارگروه جلوگیری از مهاجرت به شهر تهران در شهرداری و یا استانداری تهران شد.
اسماعیل دوستی روز سه شنبه در یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مهاجرت به تهران و مشکلات آن افزود: مهاجرت به شهر تهران حاشیه نشینی، ساخت آلونک ها در اطراف تهران و مشکلات امنیتی را در پی دارد.

دوستی در ادامه با انتقاد از عملکرد دستگاه های مختلف در خصوص ساماندهی کودکان کار و خیابانی، عنوان گرد: همزمان با ماه مبارک رمضان تعداد کودکان خیابانی افزایش پیدا کرده و این کودکان در تمام تقاطع ها حضور دارند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از هیات رییس شورای اسلامی خواست تا این موضوع را شخصا پیگیری کند.

وی از اینکه دختران بیشترین تعداد کودکان خیابانی را تشکیل می دهند اظهار تاسف کرد و گفت: بسیاری از این کودکان توسط افراد سودجو از سایر شهرها به تهران آورده می شوند.

دوستی با بیان اینکه متولی این کودکان مشخص نیست ادامه داد: در این زمینه مشخص نیست که باید به شهردار تهران، شورای تامین استان و یا به بهزیستی تذکر داد.



*شاکری: دسترسی شهروندان به نمایشگاه قرآن سخت شده است

مجتبی شاکری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با بیان تذکری گفت: شهرداری تهران در برگزاری نمایشگاه قرآن در باغ موزه دفاع مقدس به کمک اداره کل ارشاد استان تهران آمده اما دسترسی به این نمایشگاه برای مردم سخت شده است.

وی فاصله زیاد پارک خودرو تا محل نمایشگاه را از جمله مشکلات برای مراجعان دانست و افزود: متولیان امر باید برای این موضوع فکر جدی کنند.

وی در ادامه با اشاره به ساخت و سازها در شهر تهران گفت: کمیسیون ماده پنج و کمیسیون ماده 100، سازمان نظام مهندسی، قوه قضاییه و شهرداری تهران در ساخت و سازها نقش دارند اما سهم آنها در ساخت و سازهای شهر تهران مشخص نشده است.

وی تاکید کرد: شورای شهر راهی برای خروج ساخت و سازها از آشوب و بهم ریختگی تدابیری بیاندیشد.

وی همچنین نامگذاری ایستگاه مترو میدان جهاد به شهدای رسانه را غیر قانونی دانست و خاطر نشان کرد: شرکت مترو خودسرانه این نامگذاری را انجام داده و باید بر اساس قواعد نامگذاری در شورای شهر عمل کند.

وی گفت: کمیته نامگذاری شورای شهر دو بوستان و فرهنگسرا و خیابانی را به نام شهدای رسانه و خبرنگاران شهید نامگذاری کرده است.



* مطالعات و پیوست ترافیکی هتل فرشته به شورای شهر ارائه شود

محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به ساخت هتل فرشته در شمال تهران گفت: شورای شهر باید شهرداری را ملزم کند تا مطالعات و پیوست های ترافیکی این هتل را برای بررسی به شورای شهر ارائه دهد.

وی با اشاره به انتشار اخباری درباره ساخت این هتل در رسانه ها افزود: برخی از رسانه ها اطلاعاتی را منتشر کردند که با بررسی­هایی مغایر است.

سالاری گفت: بر اساس نوشته یکی از سایت های خبری تعداد طبقات این هتل 57 طبقه اعلام شده اما بررسی ها نشان می دهد که این هتل دارای 46 طبقه است و مجوز کمیسیون ماده پنج و مصوبه شورای شهر را دارد.

وی ادامه داد: این هتل در کل 11 طبقه زیر زمین نسبت به گذر پایین دارد و فاصله بین گذر پایین تا گذر بالا 6 طبقه است که یک اختلاف سطح 6 طبقه ای با ارتفاع بلند بین گذر پایین و گذر بالا وجود دارد و30 طبقه است.

وی گفت: این هتل یک گذر 18 متری و دو گذر 12 متری مطابق طرح تفصیلی دارد و سرمایه گذار در مورد گذرهای پایین و بالا به هتل فضای مکث قابل توجهی را اختصاص داده است تا امکان تردد به این هتل سهل تر شود.

سالاری افزود: حدود 40 درصد کل بنا از 10 هزار و 600 متر مربع زیربنا به فضای مفید هتل و تجاری اختصاص دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین