|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
ار مغانی در گفتگو با تدبیر و امید بعد از قهرمانی در آسیا:
کد خبر: ۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۵
سعید ارمغانی،از مربیان شاخص بسکتبال کشورمان برای رقابتهای جام باشگاهی آسیا در اردن به فولاد ماهان پیوست تا کادرفنی این تیم را همراهی کند.او با این تیم قهرمان شد و معتقد است که ماهان شایستگی قهرمان شدن در آسیا را داشت.
پریسا غفاری
سعید ارمغانی،از مربیان شاخص بسکتبال کشورمان برای رقابتهای جام باشگاهی آسیا در اردن به فولاد ماهان پیوست تا کادرفنی این تیم را همراهی کند.او با این تیم قهرمان شد و معتقد است که ماهان شایستگی قهرمان شدن در آسیا را داشت.
*از بازیها  بگویید؟
قطر و اردن تدارکات خوبی برای این رقابتها دیده بودند.الریان و ASU دو تیم خوبی بودند که هم بازیکنان خارجی سطح بالایی را جذب کرده بودند.بحرین هم دو بازیکن خوب آمریکایی داشت .دهوک نیز بهتر از مسابقات وابا راهی این بازیها شده بود.ما هم سعی کردیم دروقت کوتاهی که داشتیم تیم خوبی را بسته و برای قهرمانی به اردن برویم.
*سطح مسابقات چگونه بود؟
من حرفهای زیادی درباره اینکه سطح پیکارها پایین بود،می شنوم.ولی فکر می کنم تیمی که می خواهد قهرمان شود کار خیلی سختی دارد.حتی اگر یک تیم قدرتمند در مسابقات باشد.
ما توی این بازیها در گروهمان یک بازی سخت مقابل میزبان یعنی اردنی ها داشتیم.در نیمه نهایی هم سه کوارتر خیلی سخت را با الهلای بحرین پشت سر گذاشتیم.مسابقه فینال هم که جای خود را داشت .فوق العاده سخت بود.پس کافی است در یک تورنمنت از 6 بازی سه مسابقه سخت می شود و این نشانگر ان آست که سطح بازیها پایین نبود.
*یعنی شما می گویید نبود لبنان، فیلیپین  و تیمهای شرقی اثرگذار نبوده است؟
برای تیمی که قهرمان می خواهد بشود نه.تو با یک تیم قوی هم می توانی به هدفت نرسی.
*پس باید فیبا آسیا راه حلی برای حضور دوباره شرقی ها پیدا کند؟
این دیگر از بی عرضگی فیبا آسیاست که نمی تونه شرایط رو فراهم کند.به نظر من آنها حتی می توانند مسابقات را بصورت لیگی برگزار کنند .ولی این از ارزش قهرمانی ماهان کم نمی کند.
*علت دریافتهای گلهای زیاد در این دوره چیست؟
تیمی با شرایط ما که تنها پنج روز فرصت برای تمرین داشت ،دریافت این گلها برایش دور از دسترس نبود.ما در این زمان کوتاه نمی توانستیم روی سیستم دفاعی خاصی کار کنیم.مربی که جادوگر نیست.
*پس حضور پنج بازیکن ملی در تیمتان نمی توانست کمک حالتان باشد؟
ما ماهان هستیم نه تیم ملی.
*حضور حدادی،کامرانی،ساهاکیان،داوری و داوودی که کم نیست؟
تیم 12 نفر است و اینها پنج نفر بودند.ضمن اینکه ملی پوشان سه هفته بعد از جام ملتها تمرثین نکرده بودند.
*ولی بیشتر آنها در ترکیب اصلی تان بودند؟
تغییرات حتی یک نفر کارها رو مختل می کنه.بسکتبال بازی تیمی است.
*از خارجی های تیمتان راضی بودید؟
بله،آنها بازیکنان شاخصی بودند که تیمی و در قالب گروه کار می کنند.در این دوره هم کمک شایانی به ما کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین