|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۵۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بسیاری از کشور ها تصور میکردند با وضعیت و شرایط حاکم بر منطقه، آن محدوده را ترک میکنیم اما ایران با اقتدار بیشتری در منطقه باب المندب حضوریافت.
امیردریادار حبیب الله سیاری دوشنبه در مراسم استقبال از ناوگروه 34نیروی دریایی ارتش و بدرقه ناوگروه 35افزود: از ویژگی های ماموریت ناوگروه 34 این نیرو، افزون بر تامین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی ، رصد و شناسایی یگان های شناور عبوری در خلیج عدن و تنگه باب المندب بود.

وی تصریح کرد: حضور ناو گروه سی و چهارم در تنگه باب المندب مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بود و به جهان اعلام کردیم افزون بر بر مبارزه با تروریسم دریایی و برقراری امنیت خطوط مواصلاتی ،با اقتدار از منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و با ادامه دریانوردی مطابق قوانین بین المللی، پرچم پر افتخار کشورمان را در آب های آزاد به اهتزاز در می آوریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با تاکید بر اینکه قطعا حضور تاریخی ناوگروه 34 در این شرایط در جریره افتخارات نیروی دریایی راهبردی ارتش به ثبت خواهد رسید ،خاطر نشان کرد: کسانی که با یاوه گویی گفتند ما به ایران تذکر دادیم که منطقه را ترک کند، با قاطعیت به آن ها جواب دادیم ،شما که هستید که بخواهید به ما تذکر دهید.

دریادار سیاری یکی از ویژگی های ناوگروه 34 را دو ماه دریانوردی مستمر بدون پهلوگیری در بنادر کشورهای خارجی دانست و تاکید کرد:این ماموریت در راستای ارتقای توان رزمی،استمرار حضور در دریاهای دور دست و بالابردن توان نیروی دریایی راهبردی ارتش توام با ارسال پیام صلح و دوستی به کشور های منطقه صورت گرفته و البته استمرار حضور در دریا نشان از توانمندی کارکنان و میزان بالای عشق ،آموزش،دانش و علاقمندی آنان به دریاست.

وی با اشاره به حضور غرور آفرین نداجا در آب های آزاد و بین المللی، آن را موجب افتخار و از نشانه های راهبردی بودن این نیرو دانست و گفت : تا پیش از صدور فرمان فرماندهی کل قوا مبنی بر حضور در آب های دور دست ،نیروی دریایی به عنوان یک نیروی محدود به آب های سرزمینی شناخته می شد که ماموریت هایش تنها به حضور در خلیج فارس، تنگه هرمز و جنوب چابهار محدود بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان ابراز داشت: به محض صدور فرمان ازجانب سلسله مراتب ،در آینده پا را فراتر از ماموریت های کنونی گذاشته و در اقیانوس اطلس هم حضور خواهیم یافت کما اینکه تا کنون توانسته ایم با عبور از خط استوا در آب های هند جنوبی و در یای چین و همچنین با عبور از کانال سوئز در دریای مدیترانی حضور پیدا کنیم.

دریادار ابراهیم اشکان فرمانده قرار گاه جنوب نیروی دریایی ارتش نیز در این مراسم گفت: ناوگروه 35 این نیرو متشکل از ناو جمهوری اسلامی ایران بندر عباس و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند عازم آب های آزاد و بین المللی می شود.

ناخدا یکم مصطفی تاج الدینی فرمانده ناوگروه 34 نداجا نیز در گزارش به فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت:گفت: این ناوگروه با 74 روز دریانوردی و 18 هزار و 600 کیلومتر دریانوردی، توانست در مدت ماموریت خود، ضمن رهگیری و اسکورت 769 فروند کشتی های تجاری و نفتکش عبوری از منطقه، نسبت به هرگونه کمک به آن ها اعلام آمادگی کند.

ناوگروه 34 نداجا متشکل از ناو جمهوری اسلامی ایران بوشهر و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز در مدت ماموریت خود ،چهار مورد درگیری مستقیم با دزدان دریایی و نجات کشتی های تجاری و نفتکش کشورمان را به ثبت رساند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین