|
|
امروز: چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۵
کد خبر: ۵۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
طرح استیضاح علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش نیمه دوم خرداد در ۱۰ محور و با ۶۴ امضا به هیات رییسه مجلس تقدیم شده بود که پس از طی مراحل مندرج در آیین نامه داخلی مجلس، 26 خرداد اعلام وصول شد.
معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مشکلات آموزش و پرورش با استیضاح یک فرد و روی کار آمدن فردی دیگر حل نمی شود زیرا رفع بسیاری از مسایل این وزارتخانه به عزم ملی نیاز دارد .

احمد عابدینی روز دوشنبه اظهار داشت: برنامه ها و طرح هایی که علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برای حل مشکلات ارایه کرده اکنون در حال عملیاتی شدن است و برای رسیدن به نتیجه حداقل به زمانی دو ساله نیاز دارد.

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه استیضاح فانی صرفا نتیجه گیری از برنامه ها و طرح ها را ناکام می گذارد، یادآورشد: برغم تمامی اظهار نظرهایی که مسوولان عالی رتبه کشور درباره اهمیت و جایگاه وزارت آموزش و پرورش و معلمان دارند اما در عمل توجه کلانی به مسایل این وزارتخانه نشده است.

عابدینی اظهار کرد: این قضیه شبیه یک سرباز است که او را بدون سلاح و نیرو به میدان جنگ بفرستند و از او انتظار پیروزی داشته باشند، درباره وزارت فانی نیز این مساله صدق می کند که مشکلات زیاد است اما امکانات و شرایط برای رفع موانع وجود ندارد و یا محدود است.

طرح استیضاح علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش نیمه دوم خرداد در ۱۰ محور و با ۶۴ امضا به هیات رییسه مجلس تقدیم شده بود که پس از طی مراحل مندرج در آیین نامه داخلی مجلس، 26 خرداد اعلام وصول شد.

در جلسه غیرعلنی مجلس در این روز و با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزیر آموزش و پرورش موضوع مشکلات فرهنگیان و دغدغه های نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کار گروه مشترکی بین مجلس و دولت در سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشکلات حقوقی و پرداخت های فرهنگیان را پیگیری کند.

در این میان تعدادی از طراحان استیضاح پس از این جلسه اعلام کردند که این نشست غیرعلنی ربطی به استیضاح نداشته و برای بررسی عموم مسایل بودجه ای آموزش و پرورش بوده و استیضاح به قوت خود باقی است.

جلسه استیضاح فانی سوم تیرماه برگزار می شود که محورهایی چون ناتوانی در جلب رضایت و اعتماد جامعه مهم آموزش و پرورش، ناتوانی در جلب توجه دولت به اهمیت و نقش آموزش و پرورش، ناتوانی در جلب توجه دولت جهت تامین منابع مورد نیاز برای هزینه های موجود مدارس و تبدیل مدارس کشور به مدارس خودگردان براساس اصل 30 قانون اساسی و ناتوانی در حذف تفاوت حقوق و مزایای فرهنگیان نسبت به سایر دستگاه ها و ارگان هایی که نسبت به آموزش و پرورش از حساسیت کمتری برخوردارند، عنوان شده است.

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه این گفت وگو اظهار کرد : شرایط برای فعالیت وزیر باید به گونه ای فراهم شود که وی دغدغه معیشت فرهنگیان و کمبود بودجه را نداشته بلکه مسوولیت وی صرفا برنامه ریزی آموزشی و تربیتی باشد و اگر در این ارتباط نقص یا کوتاهی صورت گرفت آن هنگام از وزیر درباره عملکردش سوال شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که مشکلات وزارت آموزش و پرورش فرا سازمانی است سایر دستگاه ها باید به کمک این وزارتخانه بیایند.

عابدینی افزود: برخی موارد و مطالباتی که نمایندگان مجلس درباره وزارت آموزش و پرورش مطرح کرده و انتقاداتی دارند جزء اختیارات مجلس است که باید به تصویب برسد و تا مصوبه مجلس نباشد، این وزارتخانه کاری از پیش نخواهد برد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین