کد خبر: ۵۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ از شهروندان تهرانی خواست تا با شناسایی تصویر کلاهبردار متواری هرگونه اطلاعات در خصوص مخفیگاه یا محل تردد متهم را در اختیار پلیس قرار دهند.
به نقل از ایرنا ؛ مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، 14 اسفند 93 زنی با طرح شکایت در دادسرای ناحیه دو تهران اعلام کرد که شخصی به بهانه تهیه وام برای پسرش بدون اطلاع اقدام به انتقال سند مالکیت خانه اش به حساب یک شرکت خصوصی کرده و پس از دریافت مبلغ 27 میلیون تومان متواری شده است.

در همین ارتباط پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری تشکیل و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه دو تهران پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی در این ارتباط به کارآگاهان گفت: چندی پیش به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو مسافرکشی شده بودم که با شخصی بنام حمیدرضا . م آشنا شدم که وی پس از اطلاع از مشکلات مالی من و خانواده ام خودش را شخصی خیر معرفی و مدعی شد که حاضر است به من و فرزندانم کمک کند تا قسمتی از مشکلات مالی خود را برطرف کنیم.

وی افزود: این شخص در چندین نوبت به محل سکونت من مراجعه کرده و در جریان وضعیت زندگیم قرار گرفت، حتی در چندین مرحله نیز اقلامی از قبیل برنج، روغن و ... برای ما خریداری کرده بود تا اینکه یک روز پیشنهاد داد برای پسرم یک وام با شرایط بازپرداخت مناسب تهیه کند تا از طریق آن مغازه ای اجاره و پسرم در زمینه خرید و فروش پوشاک مشغول بکار شود.

شاکی گفت: نامبرده به این بهانه من را به یک شرکت در منطقه صادقیه برد و در زمان مراجعه به شرکت مدعی شد که لازم است جهت دریافت وام برخی از اقدامات اداری انجام شود و به این بهانه در چندین برگه اقدام به گرفتن امضاء از من کرد حتی یک نوبت نیز من را به دفترخانه اسناد رسمی در نزدیکی شرکت مذکور برد و از من خواست تا برگه ای را امضا کنم.

وی افزود: من بواسطه اعتماد و اطمینانی که به ایشان پیدا کرده بودم تمامی درخواست های وی را در خصوص امضای اوراق انجام دادم تا شاید بتوانم پول اجاره مغازه برای پسرم را تهیه کنم.

شاکی در خصوص نحوه اطلاع از کلاهبرداری به کارآگاهان گفت: مدتی از ماجرا گذشت تا اینکه برای پیگیری زمان دریافت وام در شرکت حضور یافتم اما اطلاع پیدا کردم که مبلغ 27 میلیون تومان وام به آقای حمیدرضا . م پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: بلافاصله با تلفن همراه حمیدرضا . م تماس گرفتم اما او پاسخگوی تماس های من نبود تا اینکه یک روز اخطاریه دادگاه مبنی بر توقیف منزلم به نفع شرکت وام دهنده به بنده تحویل داده شد.

شاکی افزود: جهت پیگیری موضوع به دفتر شرکت مراجعه ولی در آنجا با مشاهده برگه وکالت نامه محضری متوجه شدم که برگه ای که حمیدرضا . م در داخل دفترخانه از من دریافت کرده در حقیقت برگه وکالت بلاعزل انتقال سند مالکیت منزل بوده که وی آن را جهت دریافت پول به شرکت مربوطه تحویل داده است.

کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی در این راستا با مراجعه به محل شرکت مذکور در منطقه صادقیه اطلاع پیدا کردند که این شرکت هیچگونه مجوزی جهت ارائه پول در قالب وام به افراد و یا هرگونه اقدامات مالی دیگر ندارد اما با این وجود و از طریق انتشار آگهی تبلیغاتی در روزنامه های کثیرالانتشار مبادرت به این کار کرده است که پس از هماهنگی های لازم با مرجع قضایی از ادامه فعالیت شرکت جلوگیری شد.

در ادامه رسیدگی به پرونده کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل سکونت حمیدرضا . م (48 ساله) در منطقه 20 متری افسریه شده و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که همسر متهم از حدود یک سال پیش و به صورت غیابی از متهم متارکه کرده و هیچکدام از بستگان، دوستان و اعضای خانواده متهم نیز در طی این مدت هیچگونه اطلاعی از وی و محل سکونتش ندارند.

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در همین ارتباط گفت: با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی و برای شناسایی و دستگیری متهم متواری دستور انتشار بدون پوشش تصویر این شخص از سوی مقام قضایی صادر شده است.

وی از کلیه شهروندان تهرانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه یا محل های تردد وی دارند خواست تا اطلاعات خود را از طریق شماره تماس های 63957761 و 63957760 در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین