|
|
امروز: جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۵۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
یکی از افراد نزدیک به نخست وزیر سابق انگلیس اعتراف کرد که نیروهای انگلیسی نباید خود را درگیر جنگ عراق در سال 2003 می کردند زیرا مشارکت در این جنگ اشتباه بود.
به گزارش ایرنا، 'لرد فالکونر' در مصاحبه با شبکه بی. بی. سی ورلد خاطر نشان کرد: ما در عراق تسلیحات کشتارجمعی پیدا نکردیم این در حالی است که مساله کشف این تسلیحات، اساس و دلیل مشارکت ما در جنگ عراق بود. بنابراین با توجه به نبود تسلیحات کشتارجمعی مشارکت ما در این جنگ درست نبود.

اظهارنظر این مقام سابق انگلیس و نزدیک به تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس در حالی مطرح شد که آمریکا و متحدانش در سال 2003 به بهانه وجود تسلیحات کشتارجمعی به عراق لشگرکشی کردند و موجب کشته شدن هزاران انسان بی گناه شدند. این در حالی است که بعدها اثبات شد تسلیحات کشتارجمعی در عراق وجود نداشته است و جنگ عراق براساس ادعاهای واهی، بی پایه و اساس آمریکا آغاز شد.

لرد فالکونر در زمان نخست وزیری تونی بلر در کابینه انگلیس حضور داشت و از نزدیکان نخست وزیر سابق این کشور بود.

به گزارش ایرنا، وی در این مصاحبه افزود: فکر می کنم جنگ عراق به حزب کارگر در هر جایی آسیب زد و معتقدم که جنگ عراق اشتباه بود. ما تسلیحات کشتارجمعی در عراق پیدا نکردیم و مشارکت در این جنگ با ادعای وجود این تسحیات اشتباه بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین