|
|
امروز: شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۵۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از سووالاتی که نمایندگان عضو این کمیسیون در جلسه روز جاری(یکشنبه)از وزیر راه و شهرسازی طرح کردند، خارج از اختیارات این وزارتخانه است.
مهرداد لاهوتی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ادامه گفت وگوهای نمایندگان عضو کمیسیون عمران با عباس آخوندی به روز سه شنبه موکول شد تا نمایندگان بتوانند مسائل مورد نظر خود را با وزیر راه و شهرسازی مطرح کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس اظهار داشت: جلسه وزیر راه و شهرسازی که صبح امروز با حضور اعضای کمیسیون عمران آغاز شده بود، ساعت 16 به پایان رسید اما با توجه به آنکه نمایندگان سئوالات بیشتری را مطرح کردند و زمان برای پاسخگویی نبود، ادامه این بررسی به روز سه شنبه(پس فردا) موکول شد.

وی با بیان آنکه وزارت راه و شهرسازی در خصوص اعمال تخفیف 50 درصدی ایثارگران نمی تواند کاری انجام دهد، افزود: برخی از شرکت های هوائی 50 درصد به ایثارگران و جانبازان تخفیف می دهند، اما برخی از شرکت های هوایی خصوصی نمی توانند این تکلیف قانونی را عمل کنند و وزارت راه و شهرسازی نمی تواند در این زمینه کاری انجام دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس عملکرد وزیر راه و شهرسازی را در این مدت مثبت ارزیابی و تصریح کرد: برای تامین مسکن ایثارگران میزان تسهیلات بانک ها طبق مصوبه مجلس به سقف 72 میلیون تومان افزایش یافته و ایثارگران با استفاده از این تسهیلات می توانند صاحب خانه شوند.

وی گفت: در این زمینه تکلیفی برای وزارت راه و شهرسازی تعیین نشده زیرا در قانون بودجه ردیفی برای این مساله در نظر گرفته نشده و ایثارگران خود باید از این تسهیلات استفاده کنند.

لاهوتی اظهار داشت: در حالی که برخی از نمایندگان عضو کمیسیون عمران در خصوص آخرین روند پیشرفت عملیات راهسازی در برخی از استان ها سئوال کردند اما باید متذکر شد این پروژه ها تا پایان برنامه چهارم به پایان خواهند رسید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین