کد خبر: ۵۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
تعدادی از هنرمندان و اعضای عرب زبان کنست رژیم صهیونیستی در اعتراض به لغو بودجه یک تئاتر عربی از سوی وزیر فرهنگ این رژیم دست به تظاهرات زدند.
به نقل از جروزالم پست، هنرمندان و اعضای کنست عربی- اسرائیلی حزب فهرست مشترک امروز (یکشنبه) در اعتراض به  تصمیم رژیم صهیونیستی در توقف تامین بودجه تئاتر المیدان در حیفا دست به تظاهرات زدند.

رژیم صهیونیستی هفته گذشته تامین بودجه  این تئاتر عربی را متوقف کرد و همین مسئله باعث افزایش انتقادات از این رژیم برای سرکوب تولیدات حامی فلسطین  شد.

میری رگو، وزیر فرهنگ و ورزش این رژیم که تهدید به قطع کمک‌های مالی از سازمان‌هایی کرده بود که به دنبال آسیب به اسرائیل هستند مدعی شد وجود بی‌نظمی‌ در بودجه تئاتر المیدان عامل اصلی قطع بودجه این تئاتر بوده است.

احمد تیبی، یکی از اعضای کنست عضو حزب فهرست مشترک دراین باره گفت: قطع بودجه دولتی که یک حق مدنی به شمار می‌رود غیرقانونی است.

وی در ادامه وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی را متهم کرد که با هنرمندان همانند پلیسی رفتار می‌کند که قصد از بین بردن دشمن خود را دارد.

تیبی هشدار داد که حزب فهرست مشترک این تصمیم وزیر فرهنگ را در اجلاس‌های بین‌المللی مطرح خواهد کرد.

روز جمعه نیز 20 معترض و مخالف سیاست‌های رژیم صهیونیستی در خارج از سالن مراسم اهدای جوایز تئاتر اسرائیل در مرکز ایناو در تل‌آویو تجمع کرده و نسبت به سیاست سانسور میری رگو، وزیر فرهنگ این رژیم اعتراض کردند.

این افراد که بر روی دهان خود چسب‌ زده بودند و تابلوهایی در دست داشتند که چیزی بر روی آنها نوشته نشده بود هدف از این کار خود را اذعان به این مسئله عنوان کردند که مجبور به سکوت شده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین