|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۳
کد خبر: ۵۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
خبرگزاری رویترز اعلام کرد: آمارهای دولتی حاکی از کاهش صادرات نفت خام عربستان در ماه آوریل سال ٢٠١٥ میلادی است.
از رویترز، آمارهای دولتی نشان دادند که با افزایش فرآورش پالایشگاههای عربستان، صادرات نفت خام این کشور در ماه آوریل امسال ١٦١ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

براساس این گزارش، صادرات روزانه نفت خام این کشور از بالاترین سطح خود در ماه مارس یعنی 7.898 میلیون بشکه به ٧.٧٣٧ میلیون بشکه در ماه آوریل کاهش یافت.

فرآورش روزانه نفت خام پالایشگاههای عربستان در ماه آوریل با ٣١٥ هزار بشکه افزایش نسبت به ماه مارس به 2.224 میلیون بشکه رسید. پالایشگاههای این کشور در ماه مارس ١.٩٠٩ میلیون بشکه نفت در روز فرآوری کرده بودند.

موسسه آمارهای مشترک سازمانها این اطلاعات را از اعضای تولیدکنندگان نفت سازمانهای جهانی از جمله آژانس بین المللی انرژی و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دریافت می کند.

عربستان از دیرباز تاکنون بزرگترین صادرکننده نفت خام در جهان بوده و رشد سریع این کشور در زمینه پالایش نفت و تبدیل آن به یکی از بزرگترین پالایشگرهای نفتی جهان، بعد دیگری به بازارهای نفت داده است.

رشد این کشور در زمینه پالایش سبب شد تا سهم شرکت ملی نفت عربستان، سعودی آرامکو، در بخش پالایش به 5.4 میلیون بشکه در روز برسد که دست کم ٤٠ درصد بیشتر از دهه گذشته به شمار می رود.

سعودی آرامکو به تنهایی روزانه بیش از سه میلیون بشکه نفت فرآوری شده را می فروشد و در کنار شرکت انگلیسی- هلندی شل چهارمین پالایشگر بزرگ نفتی در جهان به شمار می رود.

بنابر این گزارش، تولید نفت عربستان در ماه آوریل با ثبت حدنصاب تازه ای به 10.838 میلیون بشکه در روز رسید. این کشور در ماه مارس ١٠.٢٩٤ میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده بود.

یکی از مدیران شرکت سعودی آرامکو هفته گذشته اعلام کرد که عربستان آمادگی دارد با وجود رشد مصرف داخلی به منظور تأمین تقاضای جهانی، در ماههای آینده تولید نفت خود را به طور بی سابقه ای افزایش دهد.

این کشور به منظور تولید برق موردنیاز برای تهویه هوا در آستانه فصل تابستان، نفت بیشتری مصرف می کند.

براساس آمارها، مصرف روزانه نفت عربستان از ٣٥١ هزار بشکه در ماه مارس به ٣٥٨ هزار بشکه در ماه آوریل افزایش یافته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین