|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
مؤسسات مالی غیرمجاز و رشد قارچ گونه آنها، اتفاقی است که کمترکسی می تواند باور کند سربرآوردن آنها در دل اقتصاد از دید دستگاه های نظارتی و بانک مرکزی، پنهان مانده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رفوزه شدن برخی بستگان امام گفت: «در سال های ابتدای بعثت، از جمله ماجرای وفات رسول خدا، بسیاری از بستگان و اصحاب پیامبر رفوزه شدند. آن امتحان برای ١٤٠٠ سال پیش بود و از آن زمان جامعه رشد بیشتری کرده است. آن زمان برخی بستگان پیامبر عامل انحراف بودند و رفوزه شدند و اکنون برخی بستگان امام(ره).»

این روزنامه با انتخاب عنوان آینده ای درخشان برای سیدحسن خمینی، به نقل از حجت الاسلام سید محمود دعایی درباره نقش سیدحسن خمینی در معادلات سیاسی آورد: ایشان بحق اصرار دارد فراجناحی باشد. به همه کسانی که در مسیر انقلاب خدمتی کرده اند و نقشی داشته اند، ادای احترام می کند و از کم توجهی یا بی حرمتی و جفایی که به برخی شخصیت های خدمت گزار سابق انقلاب می شود، متأثر است و بدون اینکه بخواهد موضعی بگیرد و اعتراضی نسبت به یک قضاوت و یک تصمیم داشته باشد، سعی می کند فراتر از هر جریان و جناحی، حرمت گزار حیثیت، شخصیت و کرامت همه انسان ها باشد.

روزنامه شرق با انعکاس عنوان توزیع ثروت در اختیار شهروندان درجه یک، نوشت: مؤسسات مالی غیرمجاز و رشد قارچ گونه آنها، اتفاقی است که کمترکسی می تواند باور کند سربرآوردن آنها در دل اقتصاد از دید دستگاه های نظارتی و بانک مرکزی، پنهان مانده است. این مؤسسات در یک دهه گذشته اقتصاد کشور و معیشت خانواده ها را به بازی گرفته و خسارات جبران ناپذیری را به بدنه اقتصاد کشور وارد کردند؛ همان هایی که وقتی قافیه تنگ آمد، به جای برخورد و بازخواست، راهی به نام ادغام پیش پایشان گذاشته شد تا این بار دست در دست یکدیگر داده و همان سیاست های گذشته را دنبال کنند؛ اما این بار با ابزار قانون.

این روزنامه با انتشار موضوع رهبری نیازی ندارند کسی سخنگویی ایشان را بکند، آن هم به خلاف،آورد: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در گفت وگو با «انتخاب» در پاسخ به سؤالی درباره ماجرای جنجالی اخیر در مجلس و تنش لفظی بین او و کوچک زاده، گفت: «من ارتباط دوستانه زیادی با این افراد و دیگر نمایندگان مجلس دارم. مباحث مختلفی آنجا مطرح شد و من کاملا آرام بودم، اما وقتی دیدم دارند مطلبی را به رهبری نسبت می دهند، آن هم خلاف، واکنش نشان دادم». او افزود: «رهبری خودشان حضور دارند و هر زمان مصلحت بدانند به صورت خصوصی و هر جا صلاح بدانند با شجاعت نظرات شان را به صورت علنی مطرح می کنند و نیازی ندارند کسی سخنگویی ایشان را بکند، آن هم به خلاف. برای همین من در آن صحنه واکنش نشان دادم».

روزنامه شرق عنوان حکم مهدی هاشمی در مرحله ابلاغ در دادسرا را بازتاب داد و نوشت: غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه، در آستانه هفته قوه قضائیه در نشستی خبری درباره پرونده مهدی هاشمی و همچنین روند اجرای حکم این پرونده گفت: «حکم آقای مهدی هاشمی قطعی شده ولی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. این حکم در مرحله ابلاغ در دادسرای تهران قرار دارد». معاون اول قوه قضائیه همچنین در حاشیه این جلسه به تشریح چگونگی افزایش حکم مهدی هاشمی در مرحله تجدیدنظر و نحوه اعمال ماده ١٣٤ قانون جدید مجازات اسلامی در این پرونده پرداخت. وی تصریح کرد: «براساس قوانین قبل از سال ٩٢ اگر کسی جرائم متعدد داشته باشد و هر جرم یک مجازات داشته باشد، فرد باید تمام مجازات ها را تحمل کند، اما پس از سال ٩٢ و تصویب قانونی چنانچه فردی دارای جرائم متعدد و مجازات های متعدد باشد، اشد مجازات در رابطه با وی اجرا می شود؛ یعنی اگر کسی دو جرم و مجازات داشته باشد، مجازات کوتاه مدت را در دل مجازات بلندمدت و بزرگ تر می گذراند.»

روزنامه شرق همچنین در صفحه نخست تیترهای «انتشار اسناد جدید ویکی لیکس درباره پسر مهاجرانی»، « مهمان ناخوانده»، « بازگشت کشمکش بر سر پی ام دی»، «نقد مولاوردی به ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه ها»، «نقد و بررسی ترجمه برخی آثار فلسفی» را انتشار داده است.

همچنین این روزنامه در سرمقاله خود عنوان «روزنه برای گمشدگان فضای مجازی» به قلم احمد غلامی و «نظام بانکی و ضرورت های اصلاح آن» به قلم حسین راغفر را منتشر کرد.
منبع: شرق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین