|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد تاکید کرد: طیف‌های مختلف سینماگران در دومین روز هفته دفاع مقدس با حضورشان در مرقد امام خمینی (ره) همدلی را به نمایش گذاشته و نشان دادند که دیگر دوره اختلاف سلایق گذشته است
حجت‌الله ایوبی 31 شهریور ماه که با همراهی جمعی از سینماگران طیف‌ها و گروه‌های مختلف و هیات مدیره‌ی خانه‌ی سینما برای پاسداشت هفته‌ی دفاع مقدس به زیارت قبور شهدا و مرقد مطهر امام خمینی (ره) رفته بود، درباره حضور طیف‌های مختلف سینماگران در این مکان برای تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز خیلی روز خوبی بود و فکر می‌کنم اتفاقی که اینجا شاهدش بودیم با مفهوم دفاع مقدس، ایثار و ازخودگذشتگی کاملا هماهنگ بود.

وی توضیح داد: شهدای عزیز ما به همه آموختند که با ازخودگذشتگی می‌توان همه را به آرامش رساند، بنابراین ما نیز باید از شهدا بیاموزیم که اگر از خودمان بگذریم، می‌توانیم به آرامش برسیم.

رئیس سازمان سینمایی با ابراز خرسندی از حضور طیف‌های مختلف سینماگران در این مراسم، گفت:‌ خوشحالم که پس از بازگشایی خانه‌سینما و در آغاز کار ما، طیف‌های مختلف سینماگران در دومین روز هفته دفاع مقدس با حضور خود در مرقد امام خمینی (ره) همدلی را به نمایش گذاشته و نشان دادند که دیگر دوره اختلاف سلایق گذشته است، معتقدم حضور طیف‌های مختلف جامعه بزرگ سینمای ایران در این مراسم بسیار زیبا بود.

معاون وزیر ارشاد در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: همه سینماگران و مدیرانی که قرار است در دوره جدید به سینمای ایران خدمت کنند با شهدا و امام شهیدان عهد بستند که خدمتگذار معنویت، نظام جمهوری اسلامی ایران، شهدا و ارزش‌هایی باشند که نظام ما براساس آن پایه‌ریزی شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه همه سینماگران در خدمت دفاع مقدس خواهند بود، تصریح کرد: پیام امروز حضور طیف‌های مختلف سینماگران در کنار یکدیگر و زیارت قبور شهدا به مردم ایران این بود که همه سینماگران ایرانی در خدمت دفاع مقدس هستند. من به شخصه اینکه سینماگران را به دو دسته‌ دفاع مقدسی و غیردفاع مقدسی تقسیم می‌کنند، اعتقادی ندارم، همان‌طور که گفتم معتقدم همه سینماگران ایرانی در خدمت دفاع مقدس هستند.

حجت‌الله ایوبی تصریح کرد: بخشی از سینمای ایران به طور مستقیم و به نام دفاع مقدس تصاویر زیبایی را ثبت می‌کنند، در بخشی دیگر هم ارزش‌های معنوی که شهدای ما به خاطر آن‌ها جانشان را از دست دادند را در آثارشان پاس می‌دارند و آن را ترویج می‌کنند.

رئیس سازمان سینمایی در پایان این بخش از سخنانش ضمن ابراز خرسندی مجدد از حضور سینماگران در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا گفت:‌ شاید صحنه‌هایی که این روزها مردم از سینماگران می‌بینند را چند سالی بود که مشاهده نکرده‌ بودند، کنار هم قرار گرفتن همه طیف‌های سینماگران پیام امیدوارکننده‌ای برای مردم دارد. مخصوصا در شرایطی که مردم ما چشمان پرامیدی به آینده دارند و طبیعتا از سینماگران نیز انتظار می‌رود که این امید را در سینمای ایران دنبال کنند.

ساخت فیلم‌های انقلابی و دفاع مقدسی در رأس فعالیت‌های ما


حجت‌الله ایوبی که در جمع اهالی رسانه در حرم امام خمینی (ره) سخن می‌گفت در پاسخ به پرسشی درباره فیلم‌های دفاع مقدسی در برنامه‌های سازمان سینمایی اظهار کرد: ما هنوز برنامه‌های سازمان سینمایی را در هیچ یک از بخش‌های اعلام نکرده‌ایم، چرا که تیم‌های کارشناسی همچنان در حال تدوین این برنامه‌های هستند، بنابراین در آینده به زودی اولویت‌های سازمان سینمایی اعلام خواهد شد.

وی در عین حال تأکید کرد:‌ آنچه که می‌توانم الان بگویم این است که به طور طبیعی ساخت فیلم‌هایی منطبق با ارزش‌هایی که نظام جمهوری اسلامی براساس آن پی‌ریزی شده است، در رأس فعالیت‌های ما خواهد بود. ما تاکنون آمادگی خودمان را برای ساخت چنین فیلم‌هایی به ارگان‌های مختلف برای حمایت از سینمای انقلاب و دفاع مقدس اعلام کرده‌ایم.

برنامه‌هایی برای رفع نگرانی درباره پروانه ساخت، حمایت‌های شفاف از فیلم‌ها و... اعلام می‌شود


معاون وزیر ارشاد سپس در پاسخ به پرسشی درباره قدم بعدی سازمان سینمایی برای وحدت بیشتر بین سینماگران گفت: انشاءالله بعد از امروز که به نوعی مانور بود و نشانگر وحدت بین سینماگران بود، کم‌کم شروع می‌کنیم تا برنامه‌هایمان را در بخش‌های مختلف اعلام کنیم، خصوصا در شرایطی که نگرانی‌هایی درباره پروانه ساخت، حمایت از پروانه‌های اهدا شده توسط وزارت ارشاد، حمایت‌های شفاف از فیلم‌ها و ... وجود دارد.

وی تأکید کرد: ما برنامه‌هایمان را برای شفاف‌سازی هر چه بیشتر کم‌کم اعلام خواهیم کرد تا نگرانی‌های موجود از جامعه سینمایی برطرف شود.

شاید معاونت‌های آثار و فعالیت‌ها ادغام شود

حجت‌الله ایوبی در پاسخ به پرسشی درباره چابک‌سازی سازمان سینمایی و کوچک کردن شوراهای مختلف در این سازمان نیز اظهار کرد: من نیز فکر می‌کنم که تشکیلات سازمان سینمایی کمی سنگین است و نیاز به چابک‌سازی و سبک‌سازی دارد. ما در این راستا قصد داریم شوراهایی مختلفی را که گاها اقداماتی موازی انجام می‌دهند را سروسامان بدهیم.

رئیس سازمان سینمایی در پایان گفت: به عنوان مثال اکنون آقای محمد احسانی علاوه بر حکم مدیریت در معاونت آثار، حکم سرپرستی معاونت فعالیت‌ها را هم دریافت کرده‌اند و ما در حال بررسی هستیم که در صورت امکان این دو معاونت با یکدیگر ادغام شوند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین