|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۷
کد خبر: ۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
وقتي "حاتمي كيا" و "فرهادي" باهم كار كنند دو مضمون مختلف يعني جنگ و مهاجرت با هم تركيب خواهد شد و با چنين فيلمي مواجه مي‌شويم.
فيلم سينمايي " ارتفاع پست " ساخته "ابراهيم حاتمي كيا" تحول ديگري را در ژانر "دفاع مقدس" رقم زد اين فيلم در خصوص فردي جنگ زده است كه به دليل مشكلات مالي تصميم به ربودن هواپيما مي گيرد.



نقش اصلي اين فيلم "حميد فرخ نژاد بود" كه به خوبي از عهده ي ايفاي آن بر آمد.حميد فرخ نژاد در ارتفاع پست اولين همكاري خود را با حاتمي كيا تجربه كرد كه توانست نظر بسياري از منتقدان را جلب كند.  
 


"ابراهيم حاتمي كيا" با ساخت اين فيلم فردي جنگ زده را به تصوير كشيد كه پس از جنگ و مشكلات مالي پيش آمده در زندگي به گونه اي او را به تنگ آورده كه ديگر طاقت ماندن و زندگي كردن در شهرش را ندارد و تصميم مي گيرد به همراه خانواده اش با ربودن هواپيما به كشور دبي سفر كند تا خود را به يك آزادي كه در ذهن پرورانده برساند.



نام كاركتري كه حميد فرخ نژاد بازي مي كرد قاسم بود و بازي خوب فرخ نژاد به علاوه ي شخصيت پردازي كامل در قصه باعث شده بود كه اين شخصيت با مخاطب رابطه اي قوي برقرار كند و همزات پنداري او را بربينگيزد.   
 


"ارتفاع پست" علاوه بر حميد فرخ نژاد و ليلا حاتمي ديگراني چو گوهر خير انديش ، رضا شفيعي جم، امير آقايي، شهرام قاعدي ، محمد علي اينالو، را نيز در فهرست بازيگران خود داشت.




فيلمنامه اين فيلم را اصغر فرهادي و ابراهيم حاتمي كيا نوشتند و حاتمي كيا پس از" آژانس شيشه اي" گونه ديگري از اين ژانر را به تصوير كشيده كه مورد توجه بسياري از منتقدان سينما قرار گرفت و جوايز بسياري را از آن خود كرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین