|
|
امروز: پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۵۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
استان عدن در جنوب یمن نیز هدف حملات هوائی قرار گرفته است و درگیری ها در استان مأرب ادامه دارد. در این درگیری ها 42 تن کشته و دهها تن زخمی شده اند.
شرط هفت بندی مخالفان انقلاب یمن اصلی ترین مانع رسیدن به توافق در بحث آتش بس یک ماهه در یمن است.در عین حال در ادامه حملات سعودیها به مناطق مختلف یمن دهها نفر شهید و یا زخمی شدند.

درپنجمین روز از نشست ژنو ، سومین نشست نمایندگان احزاب انقلاب یمن با فرستاده ویژه سازمان ملل در هتل پلازای شهر ژنو  به نتیجه ای نرسید و پس از یک ساعت گفتگو پایان یافت .

گفته می شود در این نشست نماینده سازمان ملل در امور یمن شرط هفت بندی را ارایه کرده است که همه نمایندگان مردم یمن به اتفاق آن را رد کرده اند.

در یکی از این بندها گفته شده که باید نیروهای مردمی و ارتش یمن از شهرها عقب نشینی کنند .

نماینده جنبش انصارالله یمن در این نشست گفته است چنین خواسته ای به هیچ وجه عملی نیست زیرا با اینکار بلافاصله القاعده جایگزین خواهد شد و این اقدام فقط خواسته و هدف عربستان سعودی است .

این خواسته ها و کارشکنی ها همچنان فضای نشست ژنو را با ابهام مواجه کرده بطوریکه هنوز بعد از پنج روز گفتگو ، نتیجه ای به دست نیامده است .

نمایندگان جنبش انصارالله یمن گفته اند که مهم ترین هدفشان در این نشست حداقل برقراری آتش بس در ماه مبارک رمضان است اما ریاض و مخالفان انقلاب یمن با این درخواست مخالفت کرده اند.

«محمد زبیری »،  نماینده کمیته های مردمی یمن پس از پایان این نشست در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تفاوت بسیاری وجود دارد میان آنچه آنان مطرح می سازند و آنچه ما می گوییم ، آنچه مطرح شد, راه حل مناسبی برای مشکلاتی که برای رفع آنها به ژنو آمده ایم، نیست.

وی افزود : با هیچ کدام از مسایل مطرح شده موافقت نکردیم چون در راستای اهدافی نیستند که برای آنها اینجا آمده ایم ، ما آمده ایم تا به این حملات و محاصره خاتمه دهیم و اگر نشد حداقل به توافقی جهت آتش بس برسیم تا فرصتی یرای گفتگو درباره مسایل مربوطه  را داشته باشیم.

محمد الزبیری گفت:  فشارهای فوق العاده ای روی سازمان ملل وجود دارد برای منحرف کردن مسیر گفتگوها و این طبعا در راستای اهدافی نیست که برای تحقق بخشیدن آنها اینجا هستیم.

نماینده سازمان به عنوان میانجی با نمایندگان احزاب انقلاب یمن در هتل پلازا دیدار می کند اما با نمایندگان مخالفان انقلاب یمن در ساختمان سازمان ملل گفتگو می کند.

درباره نتیجه بخش بودن نشست ژنو خبرهای ضدونقیضی منتشر می شود اما منابع نزدیک به انقلابیون یمن می گویند نشست خبری عصر امروز دو طرف به طور دقیق جزییات را از نتایج این نشست مشخص خواهد کرد.


غیرنظامیان یمنی در خاک و خون

حملات هوائی آل سعود به استان صعده یمن موجب شهادت شماری از غیر نظامیان و زخمی شدن شماری دیگر از آنها شد.

حملات هوائی سعودی به مناطق الغور و تعشر و یک بازارچه تمرکز داشته است و طی آن چندین غیر نظامی کشته یا زخمی شده اند.

استان عدن در جنوب یمن نیز هدف حملات هوائی قرار گرفته است و درگیری ها در استان مأرب ادامه دارد. در این درگیری ها 42 تن کشته و دهها تن زخمی شده اند.

حمله ارتش یمن به پاسگاه المخبره عربستان

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به پاسگاه مرکزی المبخره عربستان سعودی در منطقه الطوال استان جیزان حمله کردند. این نیروها همچنین مواضع نظامیان سعودی را در این منطقه با گلوله های توپخانه هدف قرار دادند و چند کاتیوشا به طرف پایگاه نیروهای مرزبان سعودی در منطقه «خوبه» شلیک کردند. ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین دوازده موشک به طرف مواضع مشعل، ملحمه، الدود، الدخان و پاسگاه الرمیح شلیک کردند.  

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به ادامه حملات هوایی به این کشور، چهل راکت و خمپاره به طرف پاسگاه عین الحاره عربستان شلیک کردند.این نیروها همچنین یک دستگاه تانک سعودی را در پاسگاه الردیف منهدم کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین