|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن وکشاورزی استان البرز گفت: اجرای کامل قانون بهبود فضای کسب و کار از اولویت های جدی و اساسی دولت تدبیر و امید است.
حسین طوسی روز یکشنبه در ششمین جلسه کارگروه تولید شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: در شورای گفتگو نباید موارد و مشکلات بخشی و بنگاهی را مطرح کرد و باید به بررسی و پیگیری مسائل کلان اقتصادی استان بپردازیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه مشخص نیست متولی آمار صنایع استان چه مرجعی است و چگونه می توانیم آمار دقیق واحدهای تولیدی فعال، نیمه فعال و تعطیل را پایش کنیم .

طوسی اظهار کرد: از جمله آثار سوء تحریم های اقتصادی بی توجهی به بخش تولید و صنعت، نوسانات نرخ ارز و عدم ثبات اقتصادی و واردات بی رویه کالاهای مشابه خارجی به کشور بوده است.

وی یادآورشد: همین امر موجب شده ما شاهد بروز مشکلاتی مانند تعدیل نیرو، کاهش تولید و همچنین تعطیلی واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز خاطرنشان کرد: باید از طریق هیات امنا و مدیران شهرکها، شرکت شهرکهای صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت بتوانیم اطلاعات واحد های استان را جمع آوری کنیم تا پاسخگو و پیگیر مسائل باشیم.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز نيز در اين جلسه گفت: عمده مشكلات واحدهاي توليدي كمبود نقدينگي و سرمايه در گردش،معوقات بانكي واحدهاي فعال و تحريم ها است كه باعث افزايش قيمت مواد اوليه براي توليد شده است .

مسيح رجبي افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اطلاعات كاملي درخصوص واحدهاي نيمه فعال و تعطيل نداشته و نيازمند كمك ساير دستگاهها هستيم .

رجبي با اشاره به مطالبات به حق فعالان اقتصادي بخش خصوصي اضافه كرد: شاخصه هاي رشد و توسعه كشور در مقايسه با ساير كشورها در درجه پايين تري قرار دارند به عنوان مثال رتبه كسب و كار كشور ما در مقايسه با ساير كشورها كه فاقد امكانات و ظرفيت هاي ما هستند پايين است.

وي تاكيد كرد: ما حدود يك درصد جمعيت و يك درصد از مساحت دنيا را داريم اما متاسفانه رشد توليد ناخالص كشور كمتر از يك درصد است و يا اينكه صادرات محصولات توليدي و درآمد سرانه مردم ما نسبت به سرانه جهاني بسيار كمتر است .

وي خاطرنشان كرد: رويكرد اميدواركننده دولت يازدهم در بخش توليد بر اين الزام تاكيد مي كند كه همه عوامل موثر در اين حوزه بايد با درك شرايط كنوني كه متوجه اقتصاد ملي ما بوده، فارغ از هرگونه تك روي ها و اقدامات غير سازنده به اصل موضوع كه همان تقويت و تحرك افزايي بخش توليد است ،كمك كنند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین