|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۶
کد خبر: ۵۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
انجمن اسلامی دانشجویان آزادیخواه دانشگاه شهید بهشتی در بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار «عصر قانون» قرار گرفته است اعتراض خود را به اقدامات گروه‌های خودسر _ که به تازگی بیانیه‌ای علیه حضور زنان در ورزشگاه صادر کرده‌اند
انجمن اسلامی دانشجویان آزادیخواه دانشگاه شهید بهشتی در بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار «عصر قانون» قرار گرفته است اعتراض خود را به اقدامات گروه‌های خودسر _ که به تازگی بیانیه‌ای علیه حضور زنان در ورزشگاه صادر کرده‌اند _ اعلام داشته است.

متن کامل بیانیه به شرح زیر منتشر می‌شود:

بسمه‌ تعالی

انجمن 2



خدمت وزیر محترم کشور، جناب دکتر رحمانی فضلی

با سلام و احترام

چندی پیش تصاویر و مطالبی تهدید آمیز در راستای مقابله با ورود بانوان به ورزشگاه ها در فضای مجازی منتشر شد که در بدو امر شوخی ناشیانه ای بنظر می رسید که توسط عده ای از کاربران طراحی و منتشر شده است. اما پس از آنکه سایت های خبری و روزنامه های سراسری نیز اصالت اینگونه فراخوان ها را تائید نمودند، از سکوت دستگاه های قضائی و مسئولین دولتی و حجم گستاخی تندروهای مقدس نما حیرت زده شدیم.

مدتی است عده ای از مدعیان دیانت که در تمام سالهای گذشته نسبت به انواع بی عدالتی ها، منکرها ، اختلاس ها و چپاول بیت المال سراسر سکوت بودند، به بهانۀ امر به معروف و نهی از منکر، ناگهان از پستوی ۸ ساله خود بیرون آمده اند و امر به تضییع ساده ترین حقوق ملت می کنند و این فریضه را پوششی ریاکارانه برای توجیه بی قانونی و ارعاب ساخته اند.

پس از "نه” ی قاطع ملت در انتخابات ۹۲، سبک سران، چاره را در انتقام از ملت دیدند. در دوسال گذشته هرچه خواستند کردند. دهان دریدند و سینه چاک کردند. سخنرانی رئیس جمهور را برهم زدند. به نمایندگان ملت حمله بردند و آنها را مضروب نمودند. سخنرانی ها و برنامه های مجوز دار را یکی پس از دیگری برهم زدند. کنسرت های موسیقی را یک شبه لغو نمودند. کفن ها پوشیدند و تهدید نمودند که خارج از ضوابط قانونی با زنان به زعم ایشان بدحجاب برخورد می کنند.  به آرای مردم و دولت منتخبشان دهن کجی نمودند، و اینک با  تهدید به برخورد «خونین» با ورود بانوان به ورزشگاهها ، وقاحت را از حد گذرانده اند. آیا تهدید مردم به برخورد "خونین” مصداق بارز ارعاب مردم و "محاربه” در ادبیات دستگاه قضائی نیست؟

مگر در قرآن کریم به صراحت نیامده است که «إِنَّ الَّذینَ یَرْمُونَ الْمُحْصَناتِ الْغافِلاتِ الْمُؤْمِناتِ لُعِنُوا فِی الدُّنْیا وَ اْلآخِرَةِ وَ لَهُمْ عَذابٌ عَظیمٌ» کسانی که زنان پاکدامن و بی ‏خبر (از هرگونه آلودگی) و مؤمن را متهم می ‏سازند، در دنیا و آخرت لعنت خواهند شد و عذاب بزرگی در انتظارشان است. (نور ۲۳)

پس چگونه در آن فراخوان های کذایی به راحتی و با بی انصافی به خواهران و مادران این سرزمین بی حرمتی نمودند و آنها را «هرزه» خطاب کردند. آیا اینگونه هتاکی ها و بی شرمی ها جایی در ارزش های اسلامی و انقلابی دارد؟

در این میان، و در سکوت مسئولین قوای مختلف، سکوت دولت تدبیر و امید ناامید کننده بود. بدتر از سکوت نابجا، آن است که اخیرا مسئولین دولتی مرعوب قانون شکنان شده اند و همراه و همصدا با آنان، ورود بانوان را مجددا منع نموده اند. جالب آنجاست که اجازه تجمع به موافقان حقوق اولیه ی ملت داده نمی شود، اما دلواپسان، با مصونیتی آهنین گاه و بی گاه تجمع برگزار می کنند و حتی تهدید می کنند که این بار تجمعاتشان "خونین” خواهد بود. هرچند به خوبی از تلاش ها و زحمات دولت خدمتگزار و کارشکنی بسیاری از نهادها آگاهیم، اما کمترین انتظاری که از وزیر محترم کشور می رود، آن است که اولا خود آن وزارتخانه بر اساس قانون، عدالت و انصاف عمل نماید و ثانیا در مقابل تحرکات ناشایست افراطیون، اقدام قاطع و پیگیری های حقوقی لازم را مبذول دارد.

توفیق شما را در یاریتان به تحقق وعده های رئیس جمهور محترم از خداوند منان مسئلت داریم.

والسلام

انجمن اسلامی دانشجویان آزادیخواه دانشگاه شهید بهشتی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین