|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۵۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، دلسوز ملت ایران هستند و نباید تضعیف شوند.
آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به طرح برخی مسائل طی روزهای اخیر از سوی عده ای در جهت تضعیف تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان افزود: نباید علیه تیم مذاکره کننده هسته ای ، حرف های مخالف زده و آنها تضعیف شوند چراکه آنان می کوشند تمام مسائل را در چهارچوب منویات رهبری انجام دهند.

وی ادامه داد: امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال همدلی و همزبانی اعلام شده؛ همگان باید گوش به فرمان ولی فقیه باشند و تحت رهنمودهای ایشان گام برداشته و اظهارنظر کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، روزه را یکی از بزرگترین عبادت ها خواند و تصریح کرد: مردم در سخت ترین شرایط ، روزه می گیرند و یکی از فواید روزه، آن است که انسان، در نبرد با اراده خویش، از بدهی ها دوری می کند.

آیت الله قربانی به کاهش جرایم و جنایات در ماه رمضان اشاره کرد و از نیروی انتظامی نیز خواست با حرمت شکنان این ماه مبارک برخورد قانونی شود.

وی همچنین با اشاره به حضور صدها واعظ و طلبه از حوزه علمیه قم در گیلان در ماه رمضان برای انجام تبلیغ افزود: در این ماه مبارک، باید در مساجد و مراکز دینی باز باشد تا مردم از این مکان های مقدس برای عبادت استفاده کنند.

امام جمعه رشت در ادامه سخنانش به مسئله کم آبی در کشور اشاره و بیان کرد: کشاورزان باید مواظب باشند و به گونه ای از آب مزارع استفاده کنند که آب، هدر نرود.

وی اظهار داشت: یک ماه دیگر تا پایان آبیاری کشاورزی در گیلان مانده و این آبیاری با تعامل بین مردم و مسوولان مدیریت خواهد شد.

آیت الله قربانی همچنین اختصاص 25 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت به امر چایکاری را خبری خوش در ماه مبارک رمضان برای چایکاران ذکر و خاطرنشان کرد: کشاورزان چایکار در وضعیت مناسب معیشتی قرار ندارند و دولت باید حمایت های لازم را از این قشر انجام دهد.

وی در خاتمه سخنانش، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله محمدعلی امینیان نماینده فقید گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه اشرفیه، از مردم استان برای حضور در مراسم های تشییع و یادبود این عالم عظیم الشأن قدردانی کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین