|
|
امروز: شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
فرمانده یگان حفاظت ادراه کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از آتش گرفتن حدود پنج هکتار از مراتع روستای فشند از توابع شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

سرهنگ جابری در تشریح حادثه آتش سوزی به خبرنگار مهر گفت: ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه پنجشنبه شب در محله بالا، کوه فراخ کش روستای فشند از توابع شهرستان ساوجبلاغ حدود پنج هکتار از مراتع در آتش سوخت.

وی افزود: با اعلام این حادثه عواملی از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست، آتش نشانی و مدیریت بحران برای اطفای حریق به محل اعزام شدند. همچنین با توجه به کوهستانی بودن منطقه، نیروهای مردمی از پایگاه بسیج شهید آوینی روستانی فشند و شورای اسلامی در ساعات اولیه وقوع حادثه با استفاده از امکانات اولیه برای مهار آتش تلاش کردند.

جابری اضافه کرد: در مرحله نخست برای مهار آتش، یک اکیپ ۱۰ نفره به همراه یکی از اهالی روستا که به منطقه آشنا بود به محل اعزام و به فاصله یک ساعت بعد اکیپ ۱۰ نفره دوم جایگزین شد.

وی با بیان اینکه این حادثه پس از حدود شش ساعت در ساعت ۲:۲۰ بامداد جمعه مهار شد، گفت: برای خاموش کردن آتش از تجهیزاتی از جمله آتش کوب، فلکس بک، شن کش و تیغه استفاده شد.

معاون یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز به نقش موثر نیروهای مردمی در پیشگیری از گسترده شدن آتش اشاره و تاکید کرد: حضور به موقع نیروهای مردمی و همکاری اهالی روستا که با استفاده از امکانات ساده و اولیه سعی در خاموش کردن آتش سوزی داشتند، قابل توجه بود و در جلوگیری از شعله ورتر شدن آتش به ما کمک کرد.

جابری درباره علت حادثه با اشاره به اینکه بیشتر آتش سوزی ها ریشه انسانی دارد، گفت: علت دقیق این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

وی درپاسخ به مهر، میزان خسارات وارده شده بر اثر این آتش سوزی را نامشخص اعلام کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین