|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
علمای اهل سنت لبنان با اعتراض و انتقاد شدید به رژیم بحرین، صدورحکم چهارسال زندان علیه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین را به خاطر موضع گیری های سیاسی، اظهار نظر درباره مسائل بحرین و حمایت از مطالبات بر حق مردم کشورش ظالمانه خواندند و آن را محکوم کردند.
شیخ عبدالناصر جبری دبیرکل جنبش امت و عضو جبهه عمل اسلامی لبنان در گفت گو با ایرنا تاکید کرد که از شنیدن خبر صدور این حکم شوکه شده است زیرا در انتظار شنیدن خبر آزادی شیخ سلمان بوده است.

شیخ جبری افزود: قبلا هم حکومت بحرین را نصیحت کرده بودیم که از روی حکمت و درایت تصمیم گیری کند و عفو عمومی شامل شیخ سلمان هم شود به ویژه در شرایط سخت کنونی که شاهد نا آرامی های مذهبی ، طائفه ای و قومی در منطقه هستیم.

دبیرکل جنبش امت با ابراز تاسف شدید از صدور چنین حکمی، به رژیم بحرین نصیحت کرد تا در دادگاه تجدید نظر این حکم لغو و شیخ سلمان آزاد شود به ویژه اینکه وی جرم و خطایی مرتکب نشده است.

وی با بیان اینکه سرنوشت مخالفان سیاسی و مطالبه کنندگان آزادی ملت بحرین نباید سرنوشت شان به زندان ختم شود، از حاکمان بحرین خواست با عدالت حکم کنند تا به زودی شاهد آزادی شیخ سلمان باشیم.



** رژیم بحرین بنزین بر آتش فتنه می ریزد

شیخ بلال شعبان دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان نیز در گفت وگو با ایرنا حکم صادر شده علیه شیخ سلمان را به ریختن بنزین بر روی آتش فتنه توصیف کرد و گفت که این رژیم باردیگر به خشونت علیه مردم آزادیخواه بحرین متوسل شده است.

شیخ شعبان تاکید کرد: همه باید در جهان عرب و اسلام هوشیار و متوجه نتایج اقدامات خود باشند، زیرا دست هایی در کار است تا منطقه ما را ناامن و ناآرام سازند و به هرج و مرج ها و بحران های دامن بزند.

این عالم اهل تسنن لبنان خاطر نشان کرد: بهترین ، کوتاهترین و کم هزینه ترین راه برای زندگی مسالمت آمیز و امن این است که همه دست به دست یکدیگر دهیم و شراکت واقعی را در بین نژادها،و ادیان و مذاهب مختلف کشورهای عربی و اسلامی رقم بزنیم.



** حکم علیه شیخ سلمان ظالمانه است

شیخ احمد القطان رییس جمعیت قولنا و العمل هم با ظالمانه خواندن حکم صادر شده علیه شیخ علی سلمان، تاکید کرد که این حکم در خدمت حق و عدالت نیست بلکه منافع حکومت بحرین را تامین می کند.

وی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شیخ سلمان فتنه ای بر پا نکرده و فقط به عنوان یکی از افراد ملت بحرین خواستار بهره مندی مردم کشورش از حقوق اولیه اش شده است.

شیخ القطان با بیان اینکه « این حکم ظالمانه بر وحدت ملی و اسلامی بحرین تاثیرات منفی بر جای خواهد گذاشت»، گفت که حاکمان بحرین با رفتارهای فریبکارانه و صدور این احکام ظالمانه نشان داده اند هرگونه صدای مخالفت و اعتراض ه سیاست های انتقام جویانه خود تاب نمی آورند، به نظر دیگران اهمیتی نمی دهند و حاضر به مشارکت مردم در حکومت و اداره کشورشان نیستند.

شیخ ماهر عبدالرزاق رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان نیز با محکوم کردن حکم ظالمانه علیه شیخ سلمان، به دولت بحرین توصیه کرد تا بر اساس شرع و اراده الهی حکم کند و درصدد احقاق حق و برقراری عدل باشد.

وی تاکید کرد که شیخ سلمان از علمای معروف و شناخته شده جهان اسلام است و به هیچ وجه جایز نیست به علمای امت اهانت و توهین شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین