|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: ادغام سازمان های ورزش و جوانان تصمیم درستی نبوده چرا که در بیشتر موارد از پرداختن به مسائل جوانان غفلت شده است.
علیرضا رادفر روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان افزود: در وزارت ورزش و جوانان و به تبع آن ادارات استانی هیچ تغییری در ساختار تشکیلاتی صورت نگرفته و فقط نامی از جوان در آن برده شده است.

وی اظهار کرد: اجرای برنامه های مرتبط با حوزه جوانان نیازمند اجرای ماده 41 قانون برنامه پنجم توسعه است که بسیاری از آیین نامه های این ماده نیز هنوز نوشته نشده است.

رادفر افزود: باید مشکلات حوزه جوانان در سطح معاونت حوزه جوانان ریاست جمهوری مدیریت شود تا سمت و سوی تمامی وزارت خانه ها را در حوزه جوانان ساماندهی و رصد کند.

وی گفت: مهمترین هدف ستاد ساماندهی امور جوانان، سیاست گذاری، تصمیم گیری و نظارت بر حوزه جوانان است که برای اجرای آن نیازمند تشکیل و فعالیت کارگروه های تخصصی هستیم.

رادفر اضافه کرد: نسخه پیچیدن برای دیگران بسیار راحت است در حالی که باید به جای آن از خود بپرسیم که واقعا برای جوانان چه کارهایی می توان انجام داد و تا چه حد توانسته ایم جوانان را به سمت توانمندی و شکوفایی استعداد هایشان سوق دهیم.

وی با تاکید بر اجرای هر چه مطلوبتر برنامه های غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان گفت: برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی فصل تابستان باید اثربخش و برنامه محور باشد و صرفا برای رفع تکلیف و در آمدزایی صورت نگیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل سازمانهای مردم نهاد و تشکل های مردمی در مسائل مربوط به جوانان بسیار مهم بوده و کمک حال دولت در بسیاری از مسائل است.

وی با اشاره به اینکه یک درصد بودجه های دستگاه ها و ارگانهای دولتی به حوزه فرهنگی اختصاص دارد، افزود: بر اساس قانون 30 درصد این منابع باید در اختیار وزارت ورزش و جوانان و 70 درصد در اختیار خود سازمانها قرار بگیرد.

** توجه به امور جوانان از دغدغه های مهم اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی است

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: امور مربوط به جوانان باید در اولویت کاری قرار گیرد و اداره کل ورزش و جوانان از هر گونه ایده، پیشنهاد و طرح در این خصوص استقبال می کند.

عبدالله چمن گلی اظهار کرد: معاونت امورجوانان این اداره کل وظیفه رصد و نظارت بر برنامه های اجرایی سازمانهای مرتبط با جوانان داشته و وظیفه سنگینی در جهت کیفی سازی و سازماندهی این برنامه ها بر عهده دارد.

وی اظهار کرد: برگزاری مسابقات ورزشی نیز به نوعی توجه به امور جوانان است و بستری مناسبی برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی به شمار می رود.

چمن گلی گفت: کیفی سازی، برنامه محوری و پرهیز از ساز و کارهای سنتی می تواند مسیر ما را در رسیدن به اهداف متعالی کوتاهتر کند.

** المپیاد ورزشی دانشجویان دختر کشور در ارومیه برگزار می شود

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان افزود: این المپیاد با حضور دو هزار ورزشکار در روزهای 24 مرداد تا دو شهریور ماه به میزبانی دانشگاه پردیس نازلوی ارومیه برگزار می شود.

سید جلیل موسوی اظهار کرد: این رویداد مهم ورزشی نیازمند حمایت استانداری و همکاری اداره کل ورزش و جوانان، دانشگاه ارومیه و شهرداری است.

** آموزش 630 حرفه در اداره کل فنی و حرفه ای آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در این جلسه افزود: جامعه هدف این اداره کل شامل دانش آموزان، دانشجویان، زندانیان کانون اصلاح و تربیت، جوانان روستایی، کارگران جوان و جوانان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می باشند.

جمشید اسعدی اظهار کرد: در حال حاضر 167 کارگاه آموزشی و 357 موسسه کارآموزی آزاد در چهار گروه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر مشغول فعالیت هسند.

وی آموزش در مساجد، بسیج و اردوگاه های آموزش و پرورش را بخشی از فعالیت های این اداره کل در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان عنوان کرد.

اسعدی برپایی نمایشگاه های از ایده تا عمل ویژه جوانان نخبه استان را از دیگر برنامه های این اداره کل برشمرد.

در پایان این جلسه از ادارات کمیته امداد امام (ره)، آموزش فنی حرفه ای، صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی، امور بانوان استانداری و امور اجتماعی استانداری و هلال احمر با اهدای لوح، قدردانی شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین