|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
از وقتي شبكه‌هاي خارجي و شبكه‌هاي اجتماعي در كشور طرفداران زيادي پيدا كرده، همواره اين سوال مطرح است كه چرا مردم به سمت اين شبكه‌ها مي‌روند. جواب اين است كه اگر در شبكه‌هاي تلويزيوني و راديويي، اخبار درستي به مردم داده شود، مردم براي هميشه طرفدار آنها خواهند شد.
از زماني كه راديو و تلويزيون خلق شد، براي اين بود كه حرف مردم را بزند اما وقتي هيچ‌كدام از حرف‌هايش به درد مردم نمي‌خورد، پس مردم هم ديگر به سمت تلويزيون و راديو نمي‌روند. در مقابل تلويزيون، شبكه‌هاي اجتماعي قرار دارند كه در كل جايگاهي براي مردم است. در شبكه‌هاي اجتماعي مردم مي‌توانند خودشان انتخاب كنند، مي‌توانند تصميم بگيرند چه چيزي برايشان مهم است كه ببينند و بخوانند و چه چيزي برايشان مهم نيست و نبينند و نخوانند! اگر در شبكه‌هاي اجتماعي آن چيزي كه نياز مردم باشد، وجود داشته باشد، حتما مردم به آن توجه مي‌كنند. قرار نيست در شبكه‌هاي اجتماعي اطلاعات ناجور وجود داشته باشد، همه چيز هست و اين مردم هستند كه انتخاب مي‌كنند مخاطب كدام باشند. مثلا در ماجراي 175 قواص شهيد، خيلي‌ها ابراز نظر كردند. همه برايشان سوال بود كه چرا اين اتفاق در آن دوران افتاده. سوال‌شان اين بود كه چرا اصلا اجازه دادند اين اتفاق بيفتد. همه اين اتفاقات براي مردم جالب است.درست است كه نزديك به 30 سال از جنگ مي‌گذرد اما هنوز براي مردم اين چيزها مهم وسوال‌برانگيز است. بعضي‌ها با خودشان فكر مي‌كنند، نه رسانه‌اي دارم و نه جايي براي صحبت كردن،پس مي‌روم حرف‌هايم را در شبكه‌هاي اجتماعي مي‌زنم. صدها سايت و شبكه در دنيا وجود داردومردم حق انتخاب دارند كه كدام را انتخاب كنند. اين نيست كه اجبار داشته باشند. وقتي راديو و تلويزيون محدود است و حرف‌هاي مردم را نمي‌زند، مردم به اين شبكه‌ها پناه مي‌برند...

  از وقتي شبكه‌هاي خارجي و شبكه‌هاي اجتماعي در كشور طرفداران زيادي پيدا كرده، همواره اين سوال مطرح است كه چرا مردم به سمت اين شبكه‌ها مي‌روند. جواب اين است كه اگر در شبكه‌هاي تلويزيوني و راديويي، اخبار درستي به مردم داده شود، مردم براي هميشه طرفدار آنها خواهند شد. الان در همه جاي دنيا كار به آنجا رسيده كه مي‌گويند تا 10 سال آينده ديگر كتابي در بازار وجود نخواهد داشت. همه براي خواندن كتاب به سايت‌ها و شبكه‌ها مراجعه مي‌كنند، ارتباط افراد با يكديگر از طريق شبكه‌هاي اجتماعي اتفاق خواهد افتاد. مسئله اينجاست كه مردم به دنبال واقعيت‌ها هستند نه اينكه فقط از طريق تفكرات يك گروه خاص تغذيه شوند. به عنوان مثال در كشور فرانسه، مردم براي اينكه اخبار واقعي را بشنوند، به سراغ شبكه يورونيوز مي‌روند. چون معتقدند واقعيات را بيان مي‌كند. مردم حق انتخاب دارند و دولت‌ها هم نمي‌توانند با چند برنامه، مردم را به سمت خودشان بكشانند. الان حتي روزنامه‌ها هم وارد سايت‌ها شده‌اند.روزنامه‌هاي كشورهاي اروپايي،يكي يكي در حالي تعطيلي اند. تبليغات بيشتر به سمت شبكه‌هاي اجتماعي مي‌رود. اين شبكه‌ها يك بازار جهاني بوده كه در آن هر كسي اجازه دارد كارش را انجام دهد.

منبع: قانون
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین