|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۵
کد خبر: ۵۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
مشاور فرهنگی رییس جمهوری گفت: اردوهای راهیان نور عامل مهم تحقق همدلی و همزبانی دولت و ملت است چرا که دولتمردان و مردم در راستای تعمیق فرهنگ دفاع مقدس در قالب این اردوها تلاش می کنند.
حسام الدین آشنا روز سه شنبه در جلسه ستاد مرکزی راهیان نور افزود: در زمانی که مردم علاقه مند به حضور در این اردوها هستند، دولت وظیفه خود می داند که تسهیلات لازم را در بخش های مختلف در اختیار این اقدام مردمی قرار دهد.

وی با اشاره به اهتمام دولت برای ارائه تسهیلات به اردوهای راهیان نور اضافه کرد: توجه به این موضوع امری صرفا مادی نیست و جزء وظایف معنوی محسوب می شود.

وی اظهار کرد: همه ما باید تلاش داشته باشیم تا مردم حضوری حداکثری و آگاهانه در این اردوها داشته باشند و به وظایف خود در این خصوص عمل کنیم.

مشاور فرهنگی رییس جمهوری با اشاره به نقش استقامت مردمی در سرنوشت کشور ادامه داد: ملت با استقامت در مقابل تحریم ها همواره مایه اقتدار مذاکره کنندگان هسته ای هستند.

آشنا گفت: دست اندرکاران اردوهای راهیان نور در مسیر شهدا قدم بر می دارند چرا که زمینه ساز پیوند بین گذشته، حال و آینده این کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور منطقه شمال غرب روند رو به رشدی را طی می کند، افزود: باید با فعالیت های فرهنگی و اقدامات زیربنایی، گردشگری جنگ را در این منطقه نیز همچون منطقه جنوب ارتقا داد.

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: مردم این استان 12 هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده اند و می توان این منطقه را به عنوان یکی از مهمترین مقاصد اردوهای راهیان نور دانست.

وی اضافه کرد: با وجود ظرفیت های بسیار زیاد، آذربایجان غربی و مناطق جنگی منطقه شمال غرب در موضوع اردوهای راهیان نور عقب هستند که امیدواریم با برنامه ریزی مناسب این امر بهبود یابد.

اردوهای راهیان نور همه ساله در ایام نوروز و تابستان در منطقه غرب و جنوب برگزار می شود.

اردوهای راهیان نور شمال غرب نیز که در چند سال اخیر آغاز شده در ایام تابستان برگزار و سال به سال بر تعداد بازدیدکنندگان از این مناطق افزوده می شود.

آذربایجان غربی از جمله مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

مردم و مرزداران این استان علاوه بر نبرد با نیروهای رژیم بعث عراق، با نیروهای ضد انقلاب نیز پیش از آغاز جنگ تا سالهایی پس از پایان جنگ در نبرد بودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین