کد خبر: ۵۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
معاون اول رئیس جمهور در بازدید از پروژه پل بزرگ کارون ۴ گفت: توان مهندسی کشور در بسیاری از بخش ها قابل اتکا است.
امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو، پروژه پل بزرگ کارون 4 به بهره برداری رسید. معاون اول رئیس جمهور با جضور در محل سد کارون 4، ضمن بازدید از این پروژه بزرگ مهندسی کشور، در محل اجرای پروژه پل بزرگ کارون 34 حاضر شد و ضمن شنیدن گزارشی از سوی مسئولان این طرح، اظهار داشت: پروژه های مهم و متعددی داریم که با اتکا به توان داخلی توانسته ایم آنها را به بهره برداری برسانیم.

وی افزود:‌کار بسیار مهمی در عرصه مهندسی کشور انجام شده و امروز ما تجربیات و اندوخته قابل اتکایی در این عرصه داریم که نه تنها در کشور قابل استفاده است، بلکه امروز در کشورهای دیگر به‌ویژه همسایگان با خدمات فنی، مهندسی کشورهای دیگر به خوبی رقابت می کند.

جهانگیری با بیان اینکه توان مهندسی کشور در بسیاری از بخش ها قابل اتکا است، گفت: احداث پل کارون 4 به عنوان بزرگترین پل زیرقوسی کشور مصداقی از توان خوب مهندسی کشور است و باید به این مهندسان و این توان مهندسی کشور افتخار کنیم، چرا که سرمایه انسانی بسیار بزرگی برای کشور هستند.

وی افزود: تحریم ها آزاردهنده هستند و در اجرای برخی کارها تاخیر ایجاد می کنند، اما نتوانستند توقفی در فعالیتهای کشور ایجاد کنند؛ چرا که با توجه به توان مطلوب فنی و مهندسی موجود در کشور چنانچه هر مشکل و مانعی پیش بیاید بلافاصله راهکار جایگزین ارائه می شود.

پل بزرگ کارون 4 بخشی از مسیر جایگزینی است که به جای جاده پیشین شهرکرد به ایذه احداث شده است. جاده پیشین شهرکرد به ایذه 4 سال پیش با آبگیری سد کارون 4 به زیر آب رفته بود و هموطنانمان از مسیرهای دیگر برای تردد استفاده می کردند که امروز با بهره برداری از پل بزرگ کارون 4، مسیری ایمن و مستقیم برای تردد از شهرکرد به سمت ایذه فراهم شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین