|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
استاندار خراسان رضوی گفت: پیام مردم در انتخابات 24 خرداد 1392 و انتخاب دکتر روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران دوری از افراطی گری و اتخاذ رویکرد اعتدال بود.
علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در همایش گرامیداشت سالروز خلق حماسه سیاسی 24 خرداد، در مشهد افزود: اعتدال در شاخصهای قانونگرایی، عقلانیت و تدبیر امور مشخص می شود که همه در انقلاب اسلامی و تفکرات امام خمینی(ره) ریشه دارد.

وی گفت: تفکر اعتدال تفکر انحصار و تمامیت خواهی نیست بلکه پذیرنده تفاوتها و تکثرها است و در یک ملت بزرگ وجود تکثر و تفاوت طبیعی است لذا می بایست موارد اختلافی را با گفت و گو و اقناع حل کرد.

استاندار خراسان رضوی صداقت، راستگویی و اعتماد ملی را بزرگترین سرمایه دولت تدبیر و امید توصیف و بیان کرد: انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باید پرشور، رقابتی، سالم، قانونی و اخلاقی برگزار و طی آن به حق الناس بودن رای مردم توجه شود.

وی افزود: اصل بی طرفی، رصد و پایش فعالیتهای انتخاباتی باید توسط دستگاههای نظارتی پیگیری شود.

رشیدیان با اشاره به برخی اعلام مواضع درباره مذاکرات هسته ای نیز گفت: این غواصان شهیدی که امروز تشییع می شوند به ما یاد دادند در اختلافات جناحی غرق نشویم.

وی افزود: کجای دنیا یا هشت سال دفاع مقدس رسم بوده که نیروهایی را که در خط مقدم جبهه و رزم در حال جنگیدن هستند در پشت جبهه تضعیف یا تخریب کنند که حال برخی این کار را با سرداران و سربازان این ملت در حوزه دیپلماسی می کنند در حالی که هبری بارها و بارها آنها را فرزندان انقلاب نام نهاده و از آنها حمایت کرده اند لذا باید به شعار سال پایبند باشیم و به آن عمل کنیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یادمان نرود روزگاری شاه این کشور را نخست وزیر و روسای جمهور برخی از کشورها به جلسات راه نمی دادند و حتی بعد از انقلاب اسلامی در سفر به نیویورک برخی از مسوولان درخواست وقت ملاقات از رییس بانک جهانی کردند و او این وقت را به آنها نداد اما اکنون همه آنها مترصد هستند که با نمایندگان ملت ایران مذاکره کنند و این نشانه عزت ملت است که باید قدر دانسته شود.

وی گفت: اجازه ندهیم برخی بخاطر منافع سلیقه ای نظام را در جبهه دیپلماسی تخریب کنند و منتقدان نیز به جای تخریب، نقد مشفقانه نمایند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برخی موفقیتهای دولت تدبیر و امید در این استان نیز اظهارداشت: در خراسان رضوی طی سال 92 تورم تا 37.5 درصد رسیده بود که با تدبیر دولت و همکاری بخش خصوصی در پایان سال 93 تورم به 11.4 درصد رسید.

وی افزود: پارسال در حوزه صادرات، خراسان رضوی به رغم همه مشکلات توانست نسبت به سال قبل صادرات خود را هشت درصد به لحاظ ارزشی و 12درصد به لحاظ وزنی افزایش دهد.

رشیدیان ادامه داد: میزان بیکاری در خراسان رضوی نیز آخر پاییز پارسال به 8.9 درصد کاهش یافت در حالی که در شروع سال بیش از 10 درصد بود.

وی گفت: همچنین اعزام هیاتهای تجاری خراسان رضوی پارسال 200 درصد و تعداد نمایشگاههای تجاری استان 60 درصد افزایش یافته است.

استاندار خراسان رضوی افزود: در حوزه جاده، راه و بزرگراه نیز 47 هزار تن قیر برای ساخت و مرمت انواع راههای روستایی و بین شهری مصرف شد که این یک رکورد محسوب می شود.

وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه حرم تا حرم ابراز امیدواری کرد این پروژه آزادراهی ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسد.

رشیدیان گفت: پارسال خراسان رضوی در زمینه پژوهش و استفاده از سیستمهای بدون کاغذ نیز رتبه نخست را در بین استانهای کشور کسب کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین