|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۲
کد خبر: ۵۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
دبیرشورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه چشم انداز بسیار روشنی برای ایران با توجه به جوان و دانشگرا بودن ایرانیان و نیز سرمایه علمی خارج از کشور وجود دارد، گفت:ترکیب این مولفه ها با یک مدیریت کارآمد می تواند تحولات جهشی درکشور ایجاد کند.
علی شمخانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری پردیس درجمع خبرنگاران افزود:توان نرم جمهوری اسلامی ایران درحقیقت توان دانشی و یکی ازمولفه های شکل دهنده جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد:در آموزه های دینی و حدیث مشهور پیامبر اکرم (ص) آمده است که ایرانیان اگر دانش حتی در ثریا باشد به کشف آن خواهند پرداخت و در وضعیت فعلی نیز دانش دوستی ایرانیان به اذعان دشمنانمان نیز رسیده است.

شمخانی بیان کرد:به شکل گیری شرکت های دانش بنیان در کشور در دو زمینه یکی چگونه می توانیم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان تقویت کنیم و دیگر اینکه در بحث فرهنگی چگونه می توان آنچه حاصل این دستاوردها است را تبدیل به یک باور عمومی کنیم، توجه شده است.

شمخانی اظهارکرد:ما از مرحله پژوهش برای پژوهش، تولید برای تولید عبور کرده ایم و به طور قطع شعار ما این است که تولید باید بر اساس نیاز،تحقیق مبتنی بر نیاز و پژوهش بدون نیاز به آزمایشگاه باشد.

دبیرشورای عالی امنیت ملی تصریح کرد:این امر می تواند امکانات توسعه ملی کشور را فراهم کند، البته همه این ها در چارچوب اقصاد دانش بنیان که یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است فراهم می شود.

وی در خصوص حمایت شورای عالی امنیت ملی در این خصوص یادآور شد:حمایت ازکارهای دانشی زیرساختی در پارک های علم و فناوری در حوزه فرهنگ در ردیف کارهای حمایتی شورای امنیت ملی است.

شمخانی افزود:چشم انداز بسیار روشنی با توجه به جوان بودن و دانشگرا بودن جمعیت ایران و نیز مهمتر از همه سرمایه علمی ایرانیان خارج از کشور برای ایران وجود دارد و ترکیب این مولفه ها با یک مدیریت کارآمد می تواند تحولات جهشی را در کشور ایجاد کند تا همانند سایر موارد بتوانیم دشمن را در اقتصاد دانش بنیان نیز ناکام کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین