کد خبر: ۵۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
شرکت های نفتی هند آمادگی خود را برای افزایش واردات نفت از ایران در صورت امضای توافقنامه نهایی بین ایران و گروه 1+5 و لغو تحریم ها اعلام کردند.
از دهلی نو ، شرکت نفت هند (Indian Oil Corp Ltd-IOCL) اعلام کرده است که این شرکت واردات نفت خود را از ایران به میزان 67 درصد، در صورت نرمش تحریم های اعمالی بر روی ایران، افزایش خواهد داد.

روزنامه انگلیسی زبان هندوستان تایمز نیز روز سه شنبه به نقل از یک مقام ارشد شرکت نفت هند نوشت : این شرکت واردات سالانه نفت از ایران را بین 500 تا 800 هزار تن ،درصورت امضای قرار داد هسته ای ایران با گروه 1+5 افزایش می دهد.

این شرکت دولتی هند ، در حال حاضر سالانه یک میلیون و 200 هزار تن نفت خام از ایران وارد می کند.

وی افزود: افزایش واردات نفت از ایران منجر به کاهش واردات نفت از دیگر کشورها می شود ولی به علت محدودیت هایی امکان جایگزینی کامل نفت ایران به جای عربستان و عراق امکانپذیر نیست .

«دهرمندرا پرادان» وزیر نفت و گاز طبیعی هند نیز چندی پیش آمادگی خود را برای افزایش نفت خام از ایران در صورت نرمش تحریم های غرب اعلام کرده بود.

هند در طول ماه می سال جاری (اردیبهشت - خرداد) روزانه 367 هزار و 900 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد کرد که میزان بیشترین حجم واردات در 14 ماه گذشته می باشد.

شرکت نفت هند سومین وارد کننده بزرگ نفت ایران در هند بعد از شرکت نفت اسار و شرکت پالایش و پتروشیمی منگلور است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین