|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۹
کد خبر: ۵۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
در نهایت، مصاحبه که قرار بود ساعت 16 آغاز شود، با ورود دکتر روحانی به سالن شهید بهشتی که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری وی را همراهی می کردند، شروع شد.
سالروز حماسه سیاسی 24 خرداد 92؛ درست دو سال از روزی گذشت که اعتدال آمد تا همه چیز به قانون بازگردد و هیچ تصمیمی یک شبه در کشور گرفته نشود.

 امروز -شنبه- به مناسبت این حماسه بزرگ و غرور آفرین رییس جمهوری با بیش از 250 خبرنگار، عکاس و تصویربردار رسانه داخلی و خارجی نشست داشت.

سالنی که محل مصاحبه های خبری رییس جمهوری بود، تغییراتی کرده؛ پرده آبی رنگی که تکراری بود و زیبایی چندانی نداشت، از پشت تریبون برداشته شده و دکوری ساده به رنگ سرمه ای یا آبی کاربنی که در دو سو مزین به تصاویر رهبر معظم انقلاب اسلامی و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شده است، چشم را نوازش می دهد.

تعدادی از خبرنگاران برای اینکه از نشستن در جای مناسب محروم نشوند، از ساعت 14 در سالن حضور داشتند، تصویربرداران پایه های دوربین های خود را کاشته و در حال گپ و گفت با یکدیگر بودند، برخی نیز در حال گرفتن تصویر یا عکس سلفی؛ به روز کردن صفحه اینستاگرام و یا شبکه های اجتماعی تلفن همراه خود بودند. خلاصه اینکه جنب و جوش فعالیت مجازی و اینترنتی بین خبرنگاران داغ داغ بود.

در نهایت، مصاحبه که قرار بود ساعت 16 آغاز شود، با ورود دکتر روحانی به سالن شهید بهشتی که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری وی را همراهی می کردند، شروع شد.

رییس جمهوری در مصاحبه دو ساعته خود به 18 خبرنگار پاسخ گفت؛ البته نکته ای را که نباید از نظر دور داشت، این است که اغلب خبرنگاران دو، سه و گاهی 4 سوال را در قالب یک سوال یا به طور جداگانه مطرح کردند.

روحانی سخن خود را از ماه مبارک رمضان، ماه قیام و صیام، همدلی و برکت آغاز کرد و سپس درباره حماسه سیاسی 24 خرداد 92 سخن گفت. 24خردادی که تعلق به هیچ حزب و جناح و دسته ای ندارد و پیروزی ملت ایران است و او بر این نکته تاکید کرد.

رای مردم به اعتدال، تدبیر و امید دنباله سخنان ابتدایی روحانی بود، وی گفت: مردم مقصودشان این بود که همه چیز به قانون برگردد؛ اعتدال معنایش آن است که همه حرکت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در چارچوب مقررات قانونی باشد؛ اعتدال معنایش آن است که هیچ تصمیمی یک شبه در کشور گرفته نشود.

وی ادامه داد: اعتدال معنایش آن است که امور به صاحب نظران متخصص همان فضا واگذار شود؛ مردم می خواستند یک شرایط ثبات و آرامشی در جامعه حاکم شود، در اقتصاد آنها، در بازارهای مختلف اقتصادی، مردم می خواستند به آینده ای روشن امیدوار شوند.



اما آنچه خبرنگاران در این نشست از رییس جمهوری پرسیدند شامل موضوعات مختلف بود که مهمترین محورهای سوالات به شرح ذیل بود:

**امکان و فاصله رسیدن ایران به یک توافق خوب با گروه 1+5

**رویکرد دولت با توجه به لغو گسترده کنسرت های موسیقی دارای مجوز در یک سال گذشته به ویژه در هفته اخیر

** رابطه و تعامل دولت و حوزه های علمیه و انتقادات آنان درباره عملکرد فرهنگی دولت، همچنین عملکرد نیروی انتظامی

** گفته برخی افراد درباره گره زدن همه امور کشور از جمله آب خوردن مردم به رفع تحریم ها

**پی گیری موضوع پرونده جیسون رضاییان

**همزمانی اقدامات طرفین توافق در اجرای مفاد آن و برداشته شدن تحریم ها.

** اجرای پروتکل الحاقی و اجازه بازدید سایت های نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته ای

**اجرای قوانینی که نیاز به پول ندارد

**فضای امنیتی و سیاسی کشور، برگزاری تجمعات غیرقانونی، اخلال در مراسم ها

**ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات

** وعده های محقق شده و محقق نشده دولت تدبیر و امید

**موضع ایران در قبال تصمیم آمریکا در ایجاد پایگاه های جدید نظامی در عراق به بهانه مبارزه با گروه داعش

**بحث افزایش قیمت بنزین و حذف یارانه افراد پردرآمد

** تجزیه کشورهای منطقه

**تخریب علیه دولت

**نگرانی پس از توافق و عدم اجرای آن از طرف مقابل

**سهام عدالت

** موضوع خط قرمزها در مذاکرات هسته ای

روحانی در پایان این نشست خبری، از اصحاب رسانه تشکر کرد و گفت: در این جلسه بسیاری از ارقام ریز را مطرح نکردم، به دلیل این که ما به دومین سالگرد دولت نزدیک هستیم؛ در پایان مرداد یا اوایل شهریور که هفته دولت هم هست، مصاحبه ای دیگر خواهیم داشت که هم من و هم همکارانم فعالیت هایی را که دولت طول دو سال انجام داده ایم، به عرض ملت ایران و اصحاب رسانه خواهیم رساند.

در این نشست علاوه بر معاونان و مشاوران رییس جمهوری، مدیران ارشد رسانه ها نیز حضور داشتند.

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه، مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری، اسماعیل سماوی رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، محمد خدادی مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، حجت الاسلام سید محمود دعایی رییس موسسه اطلاعات، محمد تقی روغنی ها مدیر عامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران و مدیران ارشد سایر رسانه ها از دیگر حاضران این نشست بودند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین