|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال، گفت: جوانگرایی در تیم ملی فوتبال ایران گام مثبتی تلقی می شود که انگیزه را بین بازیکنان افزایش داده است.
فریدون معینی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا و در پاسخ به این سوال که جوانگرایی انجام شده از سوی کارلوس کی روش در تیم ملی ایران را چگونه ارزیابی می کند، توضیح داد: به نظرم گام مثبت و خوبی بود که از سال گذشته شروع شد و امسال به اوج خود رسید.

کی روش روزپنجشنبه در دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با ازبکستان از مهدی طارمی، سعید عزت الهی، میلاد ترابی ، محمد حسین کنعانی زادگان،میلاد محمدی ومهدی شریفی به عنوان بازیکنان جوان در ترکیب این تیم استفاده کرد که با استقبال خوبی ازسوی جامعه فوتبال روبرو شد.

تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در مسابقات انتخابی جام ملت های آسیا 2019 و جام جهانی 2018 روسیه آماده می کند، در این مسابقه به پیروزی یک برصفر رسید.

معینی دراین باره افزود: این مساله باعث ایجاد انگیزه بالا در بین جوانان لیگ شده است که می توانند خود را به پیراهن تیم ملی برسانند.

این کارشناس فوتبال تصریح کرد:دردیدارباازبکستان 6 بازیکن جوان در ترکیب تیم ملی ایران قرار گرفته و نمایش خوبی را از خود ارائه کردند.

معینی معتقد است که فواید جوانگرایی در تیم ملی به مرور زمان مشخص خواهد شد.

وی افزود: همین مساله سبب خواهد شد تا از فصل آینده مسابقات لیگ جذاب تر شود چرا که همه می دانند برای رسیدن به تیم ملی شانس دارند.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: در تیم های خوب دنیا، جوانگرایی به صورت استراتژیک پیاده می شود و هرتیمی که این اقدام را انجام دهد در طول زمان دارای ترکیب ایده آل بوده و نوسان کمتری دارد.

معینی با اشاره به تیم ملی اسپانیا عنوان کرد: تیم ملی اسپانیا در یک دهه از تعداد خاصی بازیکن استفاده کرد و به قهرمانی رسید، اما به دلیل بالا رفتن سن نفراتش و عدم اعتماد به جوانان با افت فاحشی روبرو شد و در جام جهانی 2014عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داد.

وی با اشاره به اینکه نتیجه دادن جوانگرایی به تعامل مربیان لیگ با کادرفنی تیم ملی نیز بستگی دارد عنوان کرد: همه فاکتورها باید متعادل باشد واگرمالیگ خوب و پویایی داشته باشیم در راستای آن نیاز به اردوهای متعدد و طولانی مدت برای تیم ملی نداریم.درنهایت همه باید از فلسفه فوتبال ملی حمایت کنیم تا به موفقیت دست یابیم.

معینی درپاسخ به این سوال که آیا تیم ملی فوتبال ایران می تواند با جوانگرایی انجام شده آینده روشنی داشته باشد،گفت: به این مساله امید زیادی دارم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین