|
|
امروز: دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
 يک خبرگزاري غربي در گزارشي نوشت: «پس از ۱۱ هفته حملات هوايي ناکام در تغيير موازنه قدرت در يمن، گزينه‌هاي عربستان سعودي براي برگرداندن منصور هادي به قدرت در حال اتمام است».

يک خبرگزاري انگليسي در گزارشي نوشت که زمان و گزينه‌هاي عربستان سعودي در يمن رو به اتمام است و رياض نتيجه‌اي از حملات خود به اين کشور نگرفته است.

در حالي که حدود ۸۰ روز از حملات سعوديها به يمن مي‌گذرد، يک رسانه غربي هشدار داد که زمان براي عربستان سعودي در يمن رو به اتمام است و گزينه‌هايش هم در حال کم و کمتر شدن است.

در گزارش رويترز آمده است: «پس از ۱۱ هفته حملات هوايي که در تغيير موازنه قدرت در يمن ناکام مانده، عربستان سعودي در حال از از دست دادن گزينه‌ها براي بازگردان حکومت در تبعيد منصور هادي به صنعا است».

اين رسانه مطرح غربي اذعان کرد: «با وجود تخريب تسليحات سنگين شبه نظاميان حوثي و نيروهاي ارتشي حامي علي عبدالله صالح،‌ آنها کنترل قسمتهاي از مناطق غربي کشور را در دست داشته و هنوز به صورت روزانه به خاک عربستان حملات خمپاره‌اي يا موشکي مي‌کنند».
رويترز در ادامه نوشت: «رياض به زودي بايد با دو گزينه ناخوشايند مواجه شود: کنترل عملي و دوفاکتوي دشمنانش بر صنعا را پذيرفته و با آنها به توافقي برسد يا اينکه به حملاتش ادامه دهد که در اين صورت خطر غرق شدن يمن در آشوب همه‌جانبه و تبديل آن به تهديد دائمي امنيت سعودي دارد».

اين خبرگزاري با نااميدي به مذاکرات پيش روي ژنو درباره يمن به ميزباني سازمان ملل تاکيد کرد که «نشانه کمي» از آمادگي دولت در تبعيد منصور هادي و همچنين انصارالله براي سازش و توافق وجود دارد.

يک ديپلمات که نامش منتشر نشده، از بي ميلي و ناچاري عربستان سعودي براي پذيرش کنفرانس ژنو خبر داده و به رويترز گفت: «آمريکا در حال فشار بر سعوديها براي پذيرش مذاکرات است اما آنها راغب نيستند چرا که در تحولات ميداني يمن آنها در موضعي ضعيف هستند».

رويترز همچنين تصريح کرد: «البته اکنون اغلب شخصيتهاي ارشد سعودي اين را مي‌پذيرند که حملات نظامي توانسته دستاورد کمي داشته باشد و اکنون زمان مذاکرات است اگرچه حوثيها و صالح با کنترل قسمتهاي گسترده يمن کارتهاي قويتري در دست دارند».
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین