|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
کد خبر: ۵۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
در سال گذشته نیز دو قطار گردشگری اروپایی وارد ایران شدند که استان یزد از مقاصد اصلی مسافران این قطار (عقاب طلایی) بود.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: هشت خبرنگار آلمانی با هدف آشنایی با آثار تاریخی و گردشگری این استان و به دعوت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری روز پنجشنبه وارد این شهر شدند.

سید مصطفی فاطمی  با بیان اینکه استان یزد یکی از پنج استان برتر کشور در جهانگردپذیری محسوب می شود افزود: خبرنگاران یاد شده از رسانه های مطرح آلمان هستند.

وی افزود: خبرنگاران روزنامه اشتوتگارت، بخش گردشگری رسانه تورینگر، مجله گردشگری راین ماین ، مجله گردشگری اکسکلوسیو ، روزنامه های سونتاژ و ولت آلمان ، بخش فرهنگی مجله اشترن و تلویزیون ARD و نیز 2 نفر از مدیران و نمایندگان شرکت های تورگردان آلمانی همچون SKR در قالب این تور وارد شهر تاریخی یزد شده اند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان ادامه داد: قرار است نمایندگان خبرگزاری ها و تلویزیون آلمان هر کدام به صورت جداگانه گزارشی از یزد تهیه کنند.

به گفته فاطمی ، برنامه بازدید این گروه از عصر امروز آغاز می شود و خبرنگاران پس از بازدید از جاذبه های گردشگری شاخص و جهانی یزد از جمله بافت تاریخی ، مسجد جامع کبیر یزد ، باغ جهانی دولت آباد ، آتشکده و دخمه زرتشتیان ، مجموعه امیرچقماق و زورخانه و چند هتل سنتی یزد ظهر جمعه 22 خردادماه این شهر تاریخی را به مقصد ابیانه ترک خواهند کرد .

وی تصریح کرد: همچنین قرار است در یک خانه سنتی در مراسمی هندوانه قاچ شده و با آن به عنوان میوه مورد علاقه فصل گرم در یزد از خبرنگاران آلمانی پذیرایی شود.

این نخستین تور آشناسازی بزرگ خبری خارجی است که در راستای برنامه سه ساله معرفی جهانی یزد در سال 95 ، سال خوش آمدگویی به یزد ، سال 2017 بعنوان یزد شهر نمونه جهان اسلام و سال 2018 بعنوان یزد جهانی برگزار می شود.

از ابتدای سال جاری تاکنون پنج قطار گردشگری و لوکس ، گردشگران اروپایی و امریکایی را به یزد آورده که در آخرین مورد آن 70گردشگر در قالب قطار گردشگری بین المللی هزار و یک شب از آثار تاریخی یزد بازدید کردند.

در سال گذشته نیز دو قطار گردشگری اروپایی وارد ایران شدند که استان یزد از مقاصد اصلی مسافران این قطار (عقاب طلایی) بود.

هم اکنون استانهای فارس ، یزد و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.

استان یزد 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی ، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین