|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
به گزارش بی بی سی، دولت انگلیس که دیشب از فروش 30 درصد از سهامش در شرکت پست سلطنتی ، 750 میلیون پوند به دست آورد، انتظار دارد از فروش سهام بانک سلطنتی اسکاتلند نیز 32 میلیارد پوند به دست آورد.
وزیر خزانه داری انگلیس گفت دولت این کشور در نظر دارد در بزرگ ترین طرح خصوصی سازی، سهم ۸۰ درصدی اش را در بانک سلطنتی اسکاتلند بفروشد.

جورج اوزبورن در مراسم سخنرانی اش در نشست سالانه در مرکز مالی لندن گفت فروش سهام دولت در این بانک، بهترین گزینه است. دولت انگلیس در سال 2008 میلادی، به منظور پیشگیری از ورشکستگی بانک سلطنتی اسکاتلند، 5/45 میلیارد پوند به این بانک پرداخت تا 80 درصد از سهامش را بخرد.


اتحادیه های کارکنان، تصمیم وزارت خزانه داری در فروش سهام این بانک را شتاب زده نامیدند و مورد انتقاد قرار دادند.


در زمان خرید سهام بانک سلطنتی اسکاتلند در سال 2008، دولت انگلیس بابت هر سهم، 500 پنس پرداخت اما ارزش هر سهم اکنون 8/354 پنس است.


به گزارش بی بی سی، دولت انگلیس که دیشب از فروش 30 درصد از سهامش در شرکت پست سلطنتی ،  750 میلیون پوند به دست آورد، انتظار دارد از فروش سهام بانک سلطنتی اسکاتلند نیز 32 میلیارد پوند به دست آورد.


به گزارش بی بی سی، اگرچه خرید سهام بانک سلطنتی اسکاتلند در سال 2008 و فروش آن ها در سال جاری، میلیاردها پوند زیان در بر دارد، بانک سرمایه گذاری روچیلد (Rothschild investment bank) اعلام کرده است به علت سوداوری بانک در چند سال اخیر و بالا رفتن ارزش دارایی های آن، انتظار می رود 14 میلیارد پوند بیش تر به خزانه باز گردد.


دولت محافظه کار انگلیس، پارسال ناچار شد به منظور جبران کرسی بودجه، 84 میلیارد پوند دیگر قرض کند و اکنون میزان بدهی های ملی این کشور، از 1 تریلیون و 544 میلیارد پوند گذشته است به گونه ای که هر انگلیسی، امسال 24 هزار و 800 پوند مقروض خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین