|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۵
کد خبر: ۵۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
اردوغان در پایان گفت: همه باید به خواست مردم احترام بگذارند و همه احزاب مسئولانه در جهت حفظ ثبات عمل کنند.
رئیس جمهور ترکیه امروز در اولین سخنرانی خود پس از انتخابات پارلمانی این کشور گفت باید خودخواهی ها را کنار گذاشت و دولت در اولین فرصت تشکیل شود.

 به نقل از سی ان ان، رئیس جمهور ترکیه امروز در اولین سخنرانی پس از انتخابات پارلمانی این کشور گفت باید خودخواهی ها کنار گذاشته و دولت در اولین فرصت تشکیل شود.

رجب طیب اردوغان درحالی این سخنان را اظهار داشت که در پی از دست دادن اکثریت کرسی‌های پارلمان ترکیه توسط حزب عدالت و توسعه، گمانه زنی‌هایی درباره احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام منتشر شده بود.

اردوغان همچنین از "غرب" برای حمایت از یاغیان پ‌ک‌ک و گروه های کُرد مرتبط در سوریه به شدت انتقاد کرد.

وی افزوده است: به لطف خدا کسانی که آرزوی هرج و مرج در ترکیه را داشتند نامید خواهند شد. اردوغان انتقادات رسانه های غربی از وی پیش از برگزاری انتخابات را "کریه" خواند و افزود: این بدان معناست که  ما در مسیر درست قرار داریم.

اردوغان در پایان گفت: همه باید به خواست مردم احترام بگذارند و همه احزاب مسئولانه در جهت حفظ ثبات عمل کنند.

حزب عدالت و توسعه در انتخابات اخیر پارلمانی نتوانست اکثریت کرسی های پارلمان را کسب کند. این برای نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته است که حزب عدالت و توسعه نتوانسته است اکثر کرسی های پارلمان را به دست آورد و اکنون مجبور به تشکیل دولت اقلیتی یا برگزاری انتخابات زودرس یا تشکیل دولت ائتلافی خواهد بود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
0
2
درود بر اردوغانِ عزیز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین