|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
قائم مقام وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری درباره انتخاب روسای دانشگاه ها گفت : رای کمیته پنج نفره بر اساس نظر جمعی ، کامل و بدون نقص است .
محمد سعید تسلیمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کنکور سراسری 94 در دانشگاه علم و صنعت در جمع خبرنگاران افزود: همچنین روسای دانشگاه های دیگر که هنوز با سرپرست اداره می شوند بزودی در اولین فرصت از سوی کمیته مشخص و معرفی خواهند شد.

وی همچنین به طرح آمایش آموزش عالی اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح در تابستان امسال به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه می شود.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: بر این اساس، رشته های تحصیلی ساماندهی می شود تا پذیرش دانشجویان با هدف مشخص و بر اساس نیاز بازار کار انجام شود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجم خرداد ماه جاری، ماده واحده ای را تصویب کرد که صلاحیت انتخاب رؤسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به کمیته منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی تفویض شود.

بر این اساس و به منظور تسهیل در فرآیند انتخاب رؤسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، وظیفه تأیید رؤسای مزبور مطابق بند «ب» ماده ۴ آئین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به کمیته ای متشکل از رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس هیات نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذار شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین