|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۵۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
حامیان احمدی نژاد سعی کردند که دستگیری بقایی را مرتبط با صندوق قرض الحسنه شهیدان رجایی و باهنر جلوه دهند اما ظاهرا ماجرا چیزی بسیار فراتر است. در این بین، دولت تدبیر و امید با رای مردم بر سر کار نیامده تا از طرفی با چنین افرادی مصالحه کند و از طرفی دیگر در تریبونها روبروی مردم فریاد مبارزه با فساد اقتصادی و رانت خواری را سر دهد.
دولت احمدی نژاد را همه به شعار عدالت و مبارزه با مافیا می شناختند، دولتی که خود را پاک ترین دولت تاریخ می خواند اما بزرگترین فساد مالی تاریخ ایران را رقم زد. اما جالبتر اینجا بود که تا آخرین روزهای اداره دولت نیز ادعای مبارزه با فساد از زبان این دولتمردان نیفتاد و چشم در چشم مردم، بر طبل سخنان بی‌مختوای خود کوبیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، شاید همین رفتار و رفتار های مشابهی در سایر قوا سبب شد تا رهبر انقلاب چندی پیش در سخنانی تاکید کنند وظیفه مسئولین سخن گفتن در باب مبارزه با مفاسد و شعار دادن درباره آن نیست بلکه عمل کردن در این زمینه است.

یکی از چهره های معروف دولت دهم که به عنوان خلف صالح مشایی شناخته شده و همواره نقش دست راست وی را ایفا می کرد و پس از رفتن مشایی از سازمان میراث فرهنگی جای وی را به عنوان ریاست سازمان و ادامه دهنده برنامه های او گرفت حمید بقایی است.

حمید بقایی در روزهای گذشته در پی اظهاراتی از تلاش دولت برای برگرداندن یک موسسه قرض الحسنه خصوصی شده در دوران احمدی نژاد به بیت المال انتقاد کرد و گفت که در این زمینه از جهانگیری شکایت می کند. این صندوق قرض الحسنه بیش از دوازده میلیارد تومان موجودی داشته که در زمان احمدی نژاد تاسیس شده و بنا به تحقیقات به عمل آمده سرمایه اولیه آن از محل بیت المال تامین شده بوده و امکالن ادامه فعالیت تحت عنوان یک موسسه قرض الحسنه خصوصی را ندارد و باید مجددا به بیت الما بازگشته و تحت مدیریت دولتی فعالیت خود را ادامه دهد.

گفتنی است ریاست این موسسه با حمید بقایی بوده و وی به سبب از دست دادن این قدرت اقتصادی جهانگیری را تهدید به شکایت کرد.

بقایی بازداشت شد و دفتر احمدی نژاد بر خلاف رحیمی، این بار با اطلاعیه ای، تاکید کرد که تا آخر از آن دفاع خواهد کرد! اما دستگیری بقایی به چه دلیلی صورت گرفته و اتهامات مفاسد مالی وی تا چه حد صحت دارد؟

خبری که به سرعت حذف شد

در پی دستگیری بقایی سایت تابناک با غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی گفتگویی را ترتیب داد و وی از بخشی از اتهامات بقایی شامل انتقال ارقامی بیش از بیست هزار میلیارد تومان به خارج از کشور توسط این فرد خبر داد.

این خبر ساعاتی بعد به سرعت از روی تلکس تابناک برداشته شد اما می توان نقل قول های دیگر سایتها از تابناک در این مورد را با یک جستجوی ساده مشاهده نمود: «غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی در گفت و گو با تابناک درباره بازداشت حمید بقایی اظهار داشت: یکی از تخلفات بقایی در پرونده هایی که از او وجود دارد، خروج 20 هزار میلیارد تومان از داخل کشور به صرافی های کشور های عربی بوده است، و تخلفات بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد، البته در شرایط فعلی نمی توانم جزئیات پرونده را افشا کنم.»

هرچند رسانه های حامی احمدی نژاد سعی کردند که دستگیری بقایی را مرتبط با صندوق قرض الحسنه شهیدان رجایی و باهنر جلو دهند اما اظهارات  جعفرزاده نشان داد ماجرا از دوازده میلیارد تومان بسیار فراتر است و به نظر می رسد پای رقم های بیست هزار میلیاردی در میان است.

بقایی از چه زمانی به فساد مالی متهم شد؟

شاید برخی تصور کنند که پرونده مفاسد مالی بقایی در این دولت باز شده و چیزی شبیه به پرونده سازی برای یکی از اعضای پاک ترین دولت تاریخ! باشد برای رفع این شبهه به خبری که در رسانه های اصولگرا آنهم در دوران قدرت دولت عدلت! منتشر شده است توجه کنید:

3آبان 90/خبرگزاری نسیم
یکی از نمایندگان شکایت‌کننده از مشایی و بقایی در گفتگو با «نسیم»، از ارائه "اسناد جدیدی از فساد مالی مجموعه مربوط به بقایی در واگذاری زمین با قراردادهای نادرست در جزیره کیش" به کمیسیون اصل ۹۰ خبر داد. زمین‌هایی از 30تا 240هکتار به این افراد در ازای مبلغ 16هزار تومان واگذار شده و قرار است بعد از 9سال و به صورت اقساط 30دوره ای پرداخت شود.

گزارش فوق به خوبی نشان می دهد این فرد یعنی بقایی حتی در دوران حاکمیت سیاسی خود و یارانش نیز حتی از سوی اصولگرایان در مضان اتهامات شدید مفاسد مالی بوده است. به گونه ای که وی چندین بار در همان سالها تا مرز دستگیری پیش رفته اما به دلیل اعمال فشار از دستگیری وی صرف نظر شده است.

دولت تدبیر و امید اما با رای مردم بر سر کار نیامده تا از طرفی با چنین افرادی مصالحه کند و از طرفی دیگر در تریبونها روبروی مردم فریاد مبارزه با فساد اقتصادی و رانت خواری را سر دهد. بی تردید دولت تدبیر و امید کسانی را که همه، سالهاست از مفاسدشان خبر دارند و سکوت می‌کند تحویل سیستم قضا می‌دهد و پای هزینه های سیاسی اش می ایستد.

باشد تا ملت هوشمند ایران فرق شعار مبارزه با فساد و عمل به آن را در رفتار سیاستمداران و مسئولین ایرانی مشاهده کنند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۷
عبدالحمید روحانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
6
4
هرشب یک خمپاره از سایت دولت بهار به دولت تدبیروامید شلیک میشود فرداشب یک خمسه خمسه از سایت دولت تدبیروامید به سایت بهار کوار وهمینجور ادامه دارد پس سال همدلی وهمزبانی چه شد؟در دولتهای قبلی اگر مادر یکی از مسئولین به رحمت خدا میرفت همه از تمام جناح ها اختلافات خود را نادیده میگرفتند ودر مراسم او شرکت میکردند اما الان نه این طرفی ها برای آن طرفی ها فاتحه خواندند ونهآنطرفی ها برای اینطرفی ها شرکت کردند این وسط قوه قضاییه کار خودش را خوب انجام میدهد که بین مهدی هاشمی وحمید بقایی فرق نمیگذارد وکاری ندارد کدام جناح هستند-عبدالحمید روحانی از فارس
پاسخ ها
لطف الله بهرو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
سایت بهار چه کاره است که هر شب ...

همدلی و همزبانی رو از دلواپسان بپرس!

نتیجه و بیلانِ کار دولت قبلی هر روزوشب داره رو میشه
یا اولی الابصار!!!

(تا احمق هست
مفلس بی روزی نمی ماند!)
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
2
6
از قرائن و نشانه ها

(!Cocksure) هویداست که

با هزاران تأسف!

قضیه ی اختلاس ها و ...

* چیزی به مراتب، فراتر/فاجعه-آمیزتر از فسادِ اقتصادی بوده/است؛

*** "کودتای اقتصادی"!!! ***
================
================
================
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
خداوند شما راشفای عاجل مرحمت فرماید جناب استاد بهرو!!!!!!!!!!
لطف الله بهرو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
خداوند همه ی مریضان! را شفای عاجل مرحمت فرماید

إن شاءالله تعالی.
ذبيح الله
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
اين لطف الله كارش درسته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
2
4
تا محمود احمدي نژاد محاكمه نشه مردم اعتقادي به عدالت ندارند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین